عضو شورای شهر کرج:

ساخت وساز غیرمجاز در برخی مناطق کرج بیداد می‌کند/ وقوع سیل شهرک "جهان نما" قابل پیش بینی بود

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۸۰۹۹
ساخت وساز غیرمجاز در برخی مناطق کرج بیداد می‌کند/ وقوع سیل شهرک جهان نما قابل پیش بینی بود
عضو شورای شهر کرج با اشاره به گلایه های گسترده مردم گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در برخی مناطق کرج بیداد می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مریم قهرمانی، با اشاره به حضور خود در سامانه 137 و طرح مطالبات و خواسته های شهروندان اظهار کرد: یکی از موضوعات مشترک بسیاری از تماس ها به بحث ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق 3 و 4 اختصاص داشت.

قهرمانی اذعان کرد: متاسفانه برخی از مدیران به سادگی تخلف می کنند و از شهرداری و مجموعه های نظارتی درخواست می کنیم به موضوع ورود کرده و رسیدگی کنند.

وی، در بخش دیگری از گفته های خود، از معاونت خدمات شهری شهرداری این کلانشهر برای مدیریت آبگرفتگی های سطح شهر در بارندگی اخیر قدردانی و اظهار کرد: بسیاری از نیروهای این معاونت در ایام بارندگی اخیر شب و روز مشغول خدمت بودند به طوری که موفق شدند احتمال وقوع سیلاب در بسیاری از خیابان ها و معابر را ظرف کمترین زمان ممکن، رفع کنند.

این عضو شورای شهر کرج، همچنین به موضوع سیلاب در منطقه جهان نما کرج اشاره کرد و افزود: این موضوع اصلا موضوع ساده و کم اهمیتی نبود چرا که می توانست هر لحظه باعث سقوط یک کودک یا فرد ناتوان شده و عواقب بسیار بدی را به همراه داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چه کسی پاسخگوی آسیب به اموال و خودروهایی است که در این شرایط متضرر شده اند گفت: نباید کم کاری را گردن دستگاه ها یا بخش های دیگر بیاندازیم. اگر نقطه آسیب پذیری وجود داشته مدیر منطقه باید آن را به آبخیزداری اعلام می کرد.

قهرمانی با اشاره به اینکه طرح بررسی و کنترل روان آب ها از سال 93 تا 95 در شهرداری انجام شده است، ضمن بیان اینکه طرح فوق نیازمند بازنگری است، از عدم اجرای برخی پیشنهادات و نتایج این مطالعات گلایه کرد.

این مسئول، گفت: مشاور طرح سه پیشنهاد را برای منطقه جهان نما ارائه داده بود که متاسفانه هیچ کدام اجرایی نشده و به جای این اقدامات، جوی سرباز ایجاد کرده اند؛ این اقدام به معنای این است که باید آمادگی وقوع چنین سیلی را داشته باشیم!

 

نظر شما