استاندار خراسان رضوی:

سرانه فضای آموزشی استان باید به متوسط کشور برسد

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۶:۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۸۳۹۰
سرانه فضای آموزشی استان باید به متوسط کشور برسد
استاندار خراسان رضوی گفت: باید با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب سرانه فضای آموزشی استان را به میانگین کشور برسانیم و در این مسیر یاری گرفتن از همت و کمک خیران مدرسه‌ساز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز استان که همزمان با سراسر کشور و با حضور مجازی معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: بدین منظور باید سرانه فضای آموزشی مناطق حاشیه شهر مشهد، که پایین تر از دیگر مناطق است افزایش یابد و در وهله نخست باید نیازمندی های حاشیه شهر مشهد احصا شده و با هماهنگی با سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی، شرایط ساخت مدرسه در زمین هایی که در اختیار دولت است، فراهم شود.

وی ادامه داد: مشارکت در ساخت مدرسه کار ارزشمندی است و این در حالی است که برخی از افراد توانمند موفق به مشارکت در کار خیر نمی‌شوند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به خیران مدرسه ساز گفت: کار خوب شما در ساخت انسانها  موثر است و نتیجه کار خوب شما آینده کشور را می‌سازد.

نظری با اشاره به اینکه هنر مسوولان فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت خیران مدرسه ساز است، اضافه کرد: ما به کار مردمی اعتقاد داریم زیرا نظام ما، نظامی مردمی است و همه مسائل با حضور فعال خود مردم در عرصه قابل حل شدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ مدرسه سازی از ساخت مدرسه مهم تر است و اکنون شاهد افزایش تعداد خیران مدرسه ساز نسبت به گذشته هستیم.

قاسمعلی خدابنده افزود: همه کشورهای دارای توسعه پایدار به امر آموزش و پرورش توجه داشته اند و عدالت آموزشی در گرو ایجاد و توسعه مدرسه است.

وی امکان جذب بازماندگان از تحصیل را از طریق ساخت مدرسه ممکن دانست و گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی در استان خراسان رضوی۴.۳ متر مربع است و حال آنکه سرانه میانگین این شاخص در کشور ۵.۲ مترمربع است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: با مشارکت خیران استان امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی تحقق تعهدات آنان نسبت به سال گذشته بوده ایم که ۲ هزار ۸۸۰ میلیارد ریال بوده است.

ابوالقاسم بابایی افزود: هم اینک ۳۴۳ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی مناسب و ۲۹۹ کلاس کانکسی در استان وجود دارد و ۱۰ هزار و ۱۷۹ کلاس در استان نیز تخریبی است و این در حالی است که ۱۶ هزار و ۵۷۵ کلاس نیز نیازمند مقاوم سازی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۳۶ دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این رقم مربوط به شهرستان مشهد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز