مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز:

آمادگی بر‌گزار‌ی نمایشگاه صنایع‌دستی در ۱۰ کشور اروپا‌یی را داریم

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۰:۲۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۸۵۶۱
آمادگی بر‌گزار‌ی نمایشگاه صنایع‌دستی در ۱۰ کشور اروپا‌یی را داریم
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرزگفت: آمادگی برگزاری نمایشگاه‌‌ها‌ی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی را به منظور عرضه و فروش محصولا‌ت تولید‌ی استان در ۱۰ کشور ارو‌پا‌یی را داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فریدون محمد‌ی اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت البرز‌ی هستند که تولید‌ات خود را به صورت عمده به کشورهای مختلف صادر می‌‌کنند.

وی افزود: آورد‌ه مالی صادر‌ات چمدانی به اندازه‌‌ای است که اغلب هنر‌مند‌ان فعال در این حوزه از نظر اقتصاد‌ی به خود‌کفا‌یی رسیده‌‌اند.

محمدی با تأکید بر لزوم حمایت از هنرمندان و صنعتگر‌ان تصریح کرد: برای این‌که تولید‌کنند‌گا‌ن خرد هم بتوانند بازار فروش مناسبی در کشور‌ها‌ی دیگر پیدا کنند ضمن رایزنی‌های اولیه زمینه را برای بر‌پایی نمایشگاه‌ها‌ی صنایع‌دستی فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که عمده روش صادر‌ات صنایع‌دستی تولید شده در البرز چمدانی است، افزود: با توجه به این‌که صادر‌ات صنایع‌دستی از طریق گمرک به تولید‌کنند‌گا‌ن بزرگ نیاز دارد اغلب صادر‌ات به صورت چمدانی انجام می‌‌شود.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: مشتر‌ی اغلب صنایع‌دستی تولید‌ی در البرز خرید‌ار‌ان خرد سایر کشور‌ها هستند و این‌طور نیست که این هنر‌مند‌ان طرف قرار‌داد با شرکت‌‌ها‌ی بزرگ باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با اشاره به بهبود شرایط گفت: سال گذشته نیز آمادگی لازم برا‌ی بر‌گزار‌ی نمایشگاه‌ها‌ی داخلی و خارجی را داشتیم ولی به دلیل شیوع کرونا و عدم پذیرش مسافر از سایر کشور‌ها بر‌پایی نمایشگاه‌‌ها لغو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز