مدیرکل منابع طبیعی استان البرز:

آبخیزداری مانع وقوع فاجعه انسانی در کرج شد/ بارش ۴۰ میلیمتری باران در البرز

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۲:۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۸۶۶۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت:اجرای طرح های آبخیزداری درسال های گذشته در محدوده جنوب شرقی کرج از فاجعه انسانی و خسارات اقتصادی در جریان بارندگی های چند روز اخیر جلوگیری کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حامد فرضی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار و پایش های انجام شده، خوشبختانه هیچ حادثه جدی مانند خسارت سیلاب در محدوده شهری کرج رخ نداده است.

وی در ادامه به  حادثه سیل  سال ۱۳۸۶ در کلاک بالا کرج  اشاره کرد و اظهار داشت: این سیل از مناطق کوهستانی آغاز شد و به اتوبان کرج- تهران  رسید و شاهد خسارت جانی و مالی نیز در این منطقه بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: پس از این فاجعه در سال ۱۳۸۷ مطالعات  طرح های آبخیزداری در بالادست کلاک آغاز و در سال ۱۳۸۸ در زیرحوضه کلاک بالا از نوع عملیات مکانیکی و بیومکانیکی اجرا گردید.

فرضی افزود: همچنین در سال های ۸۹ و ۹۰ نیز در بالادست شهرک و پارک جهان نما، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اقدامات  چشمگیری را در حوزه آبخیز شهری به خوبی انجام داده است که نقش بسزایی در کاهش حجم ورودی سیلاب به مناطق شهری داشته است و لازم است در تدوین طرح جامع شهر از ساخت و ساز در حریم رودخانه و مسیل خودداری گردد، که از جمله این اقدامات صورت گرفته در این مناطق می توان به  حدود ۷۰ سازه از نوع گابیون، سنگ و ملات و خشکه چینی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: در جریان سامانه بارشی اخیر به طور میانگین بین  ۲۰ تا ۴۰ میلی متر بارندگی را در استان داشتیم که این میزان در شهرستان کرج  بیش از ۳۰ میلی متر گزارش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز