افزایش ۳۰ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۷:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۸۹۳۲
افزایش ۳۰ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد
مدیر گروه توسعه شبکه وارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: افزایش 30 درصدی مراجعات سرپایی بیماران کرونایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط نگران کننده ای برای شروع پیک بعدی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد حسن درخشان با اشاره به اینکه برخی از شهرستانهای استان درشرایط قرمز به سر می برند به نحوی که امار مراجعین و تست های پی سی ار مثبت در این شهرستانها دوبرابر شده است، خاطر نشان کرد: در کل کشور نیز شهرهای قرمز رو به افزایش است از همین رو از عموم مردم درخواست می کنیم تا ضمن مراجعه برای واکسیناسیون، از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تصور نادرست در خصوص اینکه واکسن ایمنی صد درصدی می آورد موجب شده است تا بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه فراگیر شود و به همان نسبت نیز تعداد بیماران رو به افزایش برود.

مدیر گروه توسعه شبکه وارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه هیچ واکسنی ایمنی زایی صد در صدی نمی دهد و فقط موجب ایجاد آنتی بادی در خون و  مانع بدحالی فرد می شود، گفت: در فصل شیوع بیماریهای ویروسی مثل سرما خوردگی و انفولانزا استفاده از ماسک ضرورت دو چندان دارد زیرا مانع از ابتلا به این بیماریها و بیماری کرونا می شود بنابراین عدم استفاده از ماسک بخصوص در فصول سرد سال زمینه ابتلا به انواع بیماریهای ویروسی را فراهم می کند.

دکتر درخشان گفت: امار مراجعین سرپایی بیماری کرونا در روزهای گذشته از 1400 نفر در روز به دو هزار نفر افزایش یافته است که این موضوع موجب نگرانی است و  هشدار پیک جدید خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز