علی تقی زاده رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل؛

تجهیز ۲۰ باب خانه ورزشی در استان اردبیل

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۹۰۰۹
تجهیز ۲۰ باب خانه ورزشی در استان اردبیل
علی تقی زاده رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای اردبیل از تجهیز 20 باب خانه ورزش روستایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، جلسه مشترک اعضای هیات روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل با حضور برادران معاون ورزش اداره کل، تقی زاده رییس گروه توسعه ورزش همگانی، مهدی زاده رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اردبیل با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل با موضوع توسعه و تعامل رسانه با هیات برگزار شد.
برادران معاون ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل با تشریح برنامه های صدا وسیما در راستای توسعه ورزش روستای از طریق برنا مه های کند حیاتی و ورزش و تلاش و نشاط و همچنین اخبار این هیات توسط شبکه خبرخواستار توسعه و گسترش این موضوع از طریق رسانه مردمی شد و گفت: صدا وسیما مهمترین ابزاری هست که می تواند برای احیایی این بازیها گام موثری را بردارد و با پوشش و انتشار اخبار جشنواره ها و مسابقات روستایی و باز های بومی محلی برای ترویج این موضوع اقدام کند.
شکیبا عضو هیات رئیسه هیات استان اردبیل توجه به بازی های بومی و محلی و ترویج این بازی ها در ارتباط با هویت سازی باید مورد توجه قرا بگیرد گفت: نسل امروزو اینده ما باید نسبت به ایین های بومی و محلی ما آشنا شوند و برای حفظاین موضوع باید بازی های بومی و محلی را با نسل جدید و اینده اشتی بدهیم.
شکیبا افزود: با توجه به زندگی آپارتمانی و عدم آشنایی خانواده ها ،جوانان و نوجوانان ما با بازی های بومی و محلی و آیین های سنتی نیاز هست که در راستای احیایی بازی های بومی و محلی در جهت اداره  برگزارر جشنواره ها و مسابقات مختلف این موضوع را بصورت ویژه پرداخت بکنیم و بسترهای مناسبی را برای حضور جوانان و نوجوانان در این مسابقات و جشنواره ها مهیا بکنیم
تقی زاده رئیس هیات استان اردبیل با ارائه گزارش و اقدامات انجام گرفته در سطح استان و پوشش اخبار و تولید برنامه های این هیات تقدیر کرد و گفت: صدا و سیما می تواند بازوی کمکی و یکی از ابزارهای مهم برای احیایی بازی های بومی و محلی بصورت گسترده در سطح استانی و ملی باشد.
رئیس هیات استان اردبیل با اشاره به اینکه اهتمام هیات این خواهد بود که بتواند بستر های مناسبی را برای ورزش روستاییان و حضور جوانان و نوجوانان در مسابقات و جشنواره ها فراهم کند افزود: از ابتدای سال توانستیم با برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف ورزشی در شهرستانهای مختلف این بستر را برای حضور هم بانوان و آقایان فراهم سازیم
رئیس هیات روستایی استان اردبیل اضافه کرد: اولین المپیاد ورزشی خانه های روستایی در دو بخش اقایان و بانوان با محوریت خانه های ورزش روستایی فعال برگزار شد که نفرات برتر  به المپیاد کشوری معرفی شدند و در مرحله دیگر اولین المپیاد ورزشی دختران روستایی را هم با حضور ۱۱ شهرستان برگزار کردیم .
او تصریح کرد: در هفته گرامیداشت تربیت بدنی در ۸ شهرستان توانستیم جشنواره دا را برگزار  بکنیم و در همین راستا هشتمین دوره سوارکاری روستایی را با حضور بیش از ۸۰ سوار کار در راستای ترویج ورزش روستایی و گردشگری ورزش روستایی برگزارکردیم.
در پایان تقی زاده از تجهیز ۲۰ باب خانه ورزش روستایی خبر داد و گفت : طی ماه آینده در راستای توسعه ورزش روستایی 20 خانه ورزش روستایی از وسایل ورزشی اعم از تنیس روی میز، فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتمی تجهیز خواهد شد که امید داریم تا پایان سال ۷۰ خانه ورزش روستایی را تجهیز بکنیم.
دکتر رحیمی نائب رئیس هیات هم با اشاره به رتبه بندی حوزه بانوان در سطح فدراسیون گفت: با توجه به فعالیت در حوزه بانوان هیات استان اردبیل در این حوزه توانست رتبه سوم را کسب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز