۷۱ درصد جمعیت کردستان علیه کرونا واکسینه شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۹:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۹۰۳۹
۷۱ درصد جمعیت کردستان علیه کرونا واکسینه شد
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 71درصد جمعیت استان تاکنون نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که حدود 950 هزار نفر را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ دکتر بهروز اخوان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵ درصد جمعیت یعنی ۶۰۱ هزار نفر نیز موفق به تزریق نوبت دوم واکسن و تاکنون ۳۹ درصد مادران باردار و ۷۱درصد دانش‌آموزان استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انواع واکسن کرونا در استان تامین است، افزود: تنها ۱۸ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی استان، واکسن تزریق کرده بودند که شدت و سیر بیماری آنها بسیار آهسته بوده و کمترین آمار مرگ و میر را داشته اند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۶۳ درصد مصرف و ۳۷ درصد آن باقیمانده است.

دکتر اخوان با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: از این تعداد ۹۴۸ هزار و ۸۷۸ نفر در قالب نوبت اول، ۶۰۱ هزار و ۸۰۱ نفر نوبت دوم و ۲ هزار و ۳۶۳ نفر نیز در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم ) واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی در استان، وضعیت کرونا در بانه قرمز، در قروه، بیجار و سروآباد زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم تسریع افراد گروه‌های مختلف برای دریافت به موقع واکسن، افزود: تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا ویژه افراد ناتوان فعالیت خود را در همه نقاط استان آغاز کرده است.

دکتر اخوان با اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس سیار با حضور تیم‌های ارائه دهنده خدمت، برای تزریق واکسن کرونا در سنندج مستقر است، اضافه کرد: به منظور تسریع در انجام واکسیناسیون و رفاه حال همشهریان، علاوه بر فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون، پایگاه‌های سیار با حضور تیم‌های ارائه دهنده خدمت نیز در سراسر استان آماده تزریق واکسن به مراجعان است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: خانواده‌هایی که سالمند ناتوان، بیمار و یا معلول جسمی حرکتی دارند و یا افرادی که شرایط تزریق واکسن را دارد، ولی به هر دلیلی توان حرکت و خروج از منزل را ندارند، با اعلام علت ناتوانی به یکی از مراکز تجمیعی نزدیک محل زندگی خود درخواست اعزام تیم سیار واکسیناسیون را اعلام کنند. 

دکتر اخوان تاکید کرد: تیم‌های سیار مرکز بهداشت در اولین فرصت طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی قبلی با مراجعه به درب منزل اقدام به واکسیناسیون خواهند کرد.

نظر شما