پایان هفته سرد و بارشی در مازندران

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۰:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۹۱۴۵
پایان هفته سرد و بارشی در مازندران
موج سرد بارشی با کاهش دما، وزش باد شدید و بارش برف، امشب وارد مازندران می‌شود.

به گزارش برنا مازندران ، مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه امروز در استان روز گرم و آفتابی سپری می‌شود گفت: با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی اواسط امشب از غرب استان، وزش باد نسبتا شدید، رعدو برق و بارش باران آغاز می‌شود.

نبی پور با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه سرد و بارانی باکاهش محسوس دما بین ۶تا۱۲ درجه، رعدو برق و بارش برف در مناطق کوهستانی با ارتفاع ۱۵۰۰متر در استان خواهیم داشت افزود:با توجه به شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی از پیامد‌های این سامانه سرد و بارشی است.

او گفت:در این مدت پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهر‌ها، مقاوم‌ سازی سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، آماده سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها توصیه‌ها می‌شود.

نبی پور خاطرنشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، صبح شنبه این سامانه از استان خارج می‌شود و تا سه شنبه ۲۵آبان، مازندران با آسمانی صاف و آفتابی و افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

به گفته وی دریا امروز موج کوتاه دارد و از امشب به تدریج مواج می‌شود.

 

نظر شما