۶۲ درصد دانش آموزان مازندران دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۹:۴۷:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۰۷۰۷
۶۲ درصد دانش آموزان مازندران دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: تاکنون ۶۲ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش برنا مازندران ، قربانعلی سهرابی افزود: ۲۴۲ هزار نفر از دانش آموزان مازندران که در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند که تاکنون ۹۳ درصد از این محصلان دُز اول این واکسن را دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: روند واکسیناسیون گروه دانش آموزی در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و تا ۱۰ روز آینده پیش بینی می شود که ۱۰۰ درصد دانش آموزان مازندران حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران ادامه داد: در کنار واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی معلمان و نیروهای اجرایی آموزش و پرورش، اعتبارات خوبی برای تجهیز مدارس استان منطبق با شرایط کرونا مصوب و تخصیص یافت و تاکنون با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی مدارس هزینه شد.

سهرابی اضافه کرد: از اول آبان سال جاری محصلان متوسطه دوم به صورت تلفیقی و با حداقل جمعیت در کلاس های درس حاضر شدند و براساس پایشی که از مدارس استان انجام شد ۸۵ درصد دانش آموزان استان در این مقطع تحصیلی از بازگشایی مدارس استقبال کردند.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس به معنای حضور تمام دانش آموزان در کلاس‌های درس نیست و براساس گروه‌بندی‌هایی که مدیران مدارس با همکاری شورای مدرسه انجام می‌دهند، دانش آموزان به صورت مجازی و حضوری به تحصیل ادامه خواهند داد.

در استان مازندران دانش آموزان مدارس روستایی و عشایر و همچنین مقطع اول ابتدایی از اول مهر سال تحصیلی جاری در کلاس های درس حضور یافتند و از ۱۵ آبان سال جاری هم دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در کلاس های درس حاضر شدند و قرار است از اول آذر سال جاری مابقی دانش آموزان مقطع ابتدایی و همچنین مقطع متوسطه اول در کلاس های درس حاضر شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش مازندران گفت: تصمیم گیری برای استمرار تحصیل حضوری دانش آموزان در مدارس برعهده شورای مدرسه، رئیس آموزش و پرورش و مرکز بهداشت منطقه است و رنگ بندی های کرونایی  تاثیری در تشخیص تحصیل دانش آموزان  به صورت حضوری یا مجازی ندارد.

سهرابی افزود: براساس آمار تاکنون چهار هزار و ۱۰ مدرسه از مجموع چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه استان با ارزیابی‌های صورت گرفته شرایط، امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای بازگشایی و تشکیل حضوری کلاس‌های درس دارند.

در سال تحصیلی جاری در استان مازندران ۵۲۰ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز