آخرین و جدیدترین آمار کرونایی مازندران تا ۲۳ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۹:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۰۷۳۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی مازندران تا ۲۳ آبان ۱۴۰۰
معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه وضعیت هشت شهر آبی است، گفت: مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش برنا مازندران ، ابوالقاسم اویس با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر بیماران بستری شده و مراجعه بیماران کرونایی کنترل شده است، افزود: از نظر رنگ بندی هشت شهرستان آبی و مابقی زرد هستند، افزود: با این حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۵۰ درصد است.
وی با اظهار اینکه تالارها و سالن‌های ورزشی و پذیرایی می‌تواند عامل شیوع بیماری باشد، افزود: به رغم وضعیت کنترل شده باز هم نگرانی درباره شیوع کرونا وجود دارد.
وی با عنوان اینکه با توجه به وضعیت پروتکل‌ها و بازگشایی بسیاری از مراکز نظیر رستوران‌ها، تالارها، فضاهای ورزشی و غیره در لبه تیغ قرار داریم و امکان افزایش بیماری وجود دارد، گفت: هفته گذشته سه شهر نارنجی داشتیم و با این حال شاخص‌ها تغییر چندانی نکرده است.
اویس به کاهش شمار فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم احتمال افزایش بیماری وجود دارد.
معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه باید دوز تزریق واکسیناسیون کامل شود، گفت: بیش از ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول و ۷۱ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند و انتظار می‌رفت طی هفته قبل میزان تزریق واکسن دوز دوم به ۸۵ درصد می‌رسد که اکنون از ان عقب هستیم.
وی ادامه داد: نسبت به هدفگذاری ۱۴ تا ۱۵ درصد اختلاف داریم و این نشان می‌دهد که برخی از افراد برای تزریق دوز دوم مراجعه نکردند.
وی با عنوان اینکه برخی تصور می‌کنند که واکسن زدن و نزدن فرقی ندارد و اطلاعات ضد و نقیض سبب شده که برخی‌ها در تزریق واکسن مردد باشند، گفت: این درحالی که بیش از ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان واکسن را تزریق کردند و مردم باید به این کادر اعتماد کنند.
اویس با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم واکسن گفت: افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق دوز دوم آنان گذشته باشد می‌توانند برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند، گفت: طبق آمار ۴۱۰ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند که تاکنون سه درصد دوز سوم را تزریق کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز