رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس مطرح کرد؛

مدیریت شهری پای‌کار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی/ کتابخانه‌های محلی در فرهنگسراها تقویت می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۱:۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۰۸۲۶
مدیریت شهری پای‌کار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی/ کتابخانه‌های محلی در فرهنگسراها تقویت می‌شود
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از ضرورت‌های کنونی است و مدیریت شهری از طرق مختلف در این جهت گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهارکرد: مشهدالرضا(ع) با وجود اینکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، از حیث سرانه کتاب و کتاب‌خوانی وضعیت مناسبی نداریم؛ برهمین اساس، پروژه‌ها و فعالیت‌های حمایتی برای ارتقاء این سرانه باید درنظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه اولین مشکل پیش روی ما، جریان رقیب کتاب و کتاب‌خوانی در شهر است، گفت: این جریان شامل برنامه‌های فرهنگی مشابه همچون بازی‌های کامپیوتری، فیلم‌ها و جریان‌های رسانه‌ای دیجیتالی یا مسائل دیگری است که شور و نشاط کتاب‌خوانی را از جوان می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: اهمیت این موضوع را باید با بهره‌گیری از سازه‌های در اختیار شهرداری همچون بیلبوردها و اکران‌های شهری به اطلاع شهروندان برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه در حوزه حمایت باید به سراغ انتشارات برویم، تصریح کرد: متاسفانه پاتوق‌های کتاب، در وضعیت اقتصادی کنونی دچار رکود شده‌ و فعالیت آنها کم‌رنگ یا تعطیل شده است، پس باید مورد حمایت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: انتشاراتی که در موضوعات مشخصی چون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارند، یکی از نیازهای شهر است چراکه فضا را به نفع تربیت اخلاقی شهر به‌ویژه نسل جوان پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه مشهدمقدس از لحاظ زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در شرایط خوبی قرار ندارد، افزود: باید توجه داشت که مدیریت شهری متولی مستقیم ایجاد زیرساخت‌ها نیست ولی از محل نیم‌درصد درآمد شهرداری که متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی است، در این جهت گام‌های حمایتی برمی‌داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد طی سال‌های اخیر براساس دغدغه‌مندی خود به حوزه توسعه زیرساخت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی ورود کرده است، اظهارکرد: در کنار ایجاد قرائت‌خانه، کتابخانه‌های محلی مربوط به فرهنگسراهای سطح شهر تقویت می‌شوند.

حجت‌الاسلام منصوریان افزود: کتابخانه عمومی سطح شهر هم اگر مسائل و مشکلاتی داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با حمایت از آنها به سرانه مطلوب در مشهدمقدس برسیم.

 

نظر شما