کاهش ۵۹ درصدی میزان بارندگی در کردستان

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۰:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۱۸۴۲
کاهش ۵۹ درصدی میزان بارندگی در کردستان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: میانگین بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۹ درصد کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال زارعی جاری میانگین بارش‌ها در کردستان تاکنون ۳۶.۷ میلیمتر بوده است، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶۲.۱ میلیمتر بود.

آریانژاد بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان را در سال آبی جاری مربوط به سقز با ۵۷.۵ میلیمتر اعلام و اضافه کرد: مریوان با ۵۱.۶ میلیمتر، کامیاران با ۴۲.۲ میلیمتر و بیجار با ۴۰.۶ میلیمتر در رده‌های بعدی بیشترین دریافت بارش‌ها بودند.

او یادآور شد: از ابتدای مهر ۳۹ میلیمتر بارش در دهگلان، ۳۷.۹ میلیمتر در قروه، ۳۶.۱ میلیمتر در سنندج و ۲۳.۷ میلیمتر در بانه، ۲۰ میلیمتر در سروآباد و ۱۸ میلیمتر در دیواندره ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: در مهر و آبان پارسال، میزان بارندگی‌ها در سنندج ۵۶.۷ میلیمتر، مریوان ۱۲۲ میلیمتر، سقز ۷۳.۵ میلیمتر، بانه ۱۱۳.۷ میلیمتر، قروه ۲۵ میلیمتر، کامیاران ۴۰.۵ میلیمتر، دهگلان ۴۰.۵ میلیمتر، دیواندره ۵۰.۳ میلیمتر، بیجار و ۴۶.۳ میلیمتر و سروآباد ۵۲ میلیمتر بود.

 

نظر شما