مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد:

برگزاری بیش از ۴۴۶ برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۲۰۵۱
برگزاری بیش از ۴۴۶ برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران
ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیش از ۴۴۶ برنامه در سطح مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش برنا مازندران ، آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران  امروز(۲۵ آبان ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با پیام تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: در مدت دو سال گذشته در ایام کرونا اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی از سوی کتابخانه های عمومی استان انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از کسب 227 رتبه  ملی توسط همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در یک سال گذشته خبر داد و افزود: مازندران در حوزه عمرانی توانست در کشور سرآمد باشد.

وی با اشاره به درخشش مازندران در بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: مازندران در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان تبلیغات کشور، مدیران و مسولان فرهنگی کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد، خوش درخشید و بیشترین منتخبین را به خود اختصاص داد.

این مسئول فرهنگی استان ادامه داد: یکی از اتفافات مهم این مراسم تجلیل از منتخبین ملی و استانی بود که استان مازندران توانست در 5 عنوان انتخابی برگزیده داشته باشد که نشان می دهد مردم مازندران و کتابداران استان جهادگونه در عرصه علم و آگاهی در حال تلاش هستند.

ولیپور ضمن تبریک این موفقیت برای مردم کتابخوان و کتابداران مازندران، گفت: در این سالها توانستیم با اقدامات خلاقانه در مسیر افزایش سرانه مطالعه و کتابخوان کردن مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سال جاری با حضور مردم و علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال با درنظر گرفتن وضعیت کرونایی، برنامه‌های متنوعی از سوی کتابداران کتابخانه‌های عمومی با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: 446 برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی استان به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان لغایت اول آذرماه برگزار می‌شود.

ولیپور غبارروبی از مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، رونمایی از پوستر هفته کتاب در بازار رجایی ساری، برگزاری مسابقه رادیویی «پیشه کا»، خاطره گویی کتابداران مازندرانی در نشست خاطره گویی روایت آشنا، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، جشن سلام کتابخانه و جشن تکریم از خادمان کتاب از برنامه‌های مهم  استان در هفته کتاب است.

وی از راه اندازی پویش صدای بی صدایی ویژه ناشنوایان خبر داد و افزود: در هفته کتاب کارگاه آموزشی شیوه های شاد زیستن ویژه ناشنوایان برگزار می شود.

این مسئول فرهنگی استان تصریح کرد: عضویت متقاضیان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان از 24  لغایت 26 آبان ماه رایگان است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی در این نهاد فرهنگی عضو شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بیان کرد: اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد در روز‌های 22 آبان لغایت اول آذر از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب سال جاری است و اعضایی که منابع امانی خود را در این مدت به کتابخانه‌ها عودت دهند مشمول تخفیف صددرصدی جرایم دیرکرد مربوط به دوران کرونا و قبل از آن خواهند شد.

وی به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از تاریخ 22 آبان لغایت 22 آذر در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این پویش از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

ولیپور برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های بازیابی اطلاعات، کارگاه آموزشی جعبه ابزارهای پژوهش، کارگاه آموزشی میز مرجع مجازی، کارگاه آموزشی مهارت های سواد رسانه ای، محفل ادبی «نگین قم 2»، حضور مدیر کل و روسای ادارات شهرستان ها در نماز عبادی سیاسی جمعه، و گزارش عملکرد بیان راهکارهای ترویج کتابخوانی 28 آبان برگزاری برنامه های خلاقانه و تاثیرگذار متناسب با سطح زیرساخت های شهرستان ها به صورت حضوری و مجازی با مشارکت اعضای کتابخانه ها، برگزاری برنامه های ترویجی متناسب با سرفصل های برنامه های فرهنگی نهاد مثل محافل ادبی و قرآنی، اجرای نقد و رونمایی، نشست مشاوره ای و، حضور مدیرکل در کتابخانه های عمومی و بازدید از کتابخانه های عمومی و بازدید از کتابخانه ها و تکریم کتابداران و پرسنل کتابخانه ها و برگزاری نشست کتابخوان خانوادگی و تقدیر از خانواده های برتر در سطح استان از دیگر برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری است.

وی از برگزاری 47 نشست کتابخوان کتابخانه ای، 21 نشست کتابخوان مدرسه ای، 9 نشست کتابخوان تخصصی و  94 مسابقه در این هفته خبر داد داد و گفت: 12 جلسه رونمایی کتاب، 14 جلسه نقد، هفت جلسه مشاوره، 66 کارگاه آموزشی، 21 ویژه برنامه محفل ادبی، 6 ویژه برنامه محفل قرآنی و 146 ویژه برنامه بخش کودک در هفته کتاب امسال اجرا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز