آمادگی حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک ششم کرونا

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۹:۳۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۲۲۷۳
آمادگی حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک ششم کرونا
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی حوزه پرستاری تمامی مراکز درمانی زیر پوشش برای مواجهه احتمالی با پیک ششم کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر امیر رضا صالح مقدم با بیان اینکه در این راستا پیگیری مستمر تامین نیروی انسانی مورد نیاز اعم از پرستار، کارشناسان اتاق عمل و کمک پرستار اظهار کرد: با کار کارشناسی که توسط مدیران پرستاری بیمارستان ها صورت گرفت تعداد پرسنل لازم متناسب با تعداد تخت که در برنامه هر فاز برای هر بیمارستان پیش بینی شده است توانستیم تا حدود زیادی خلا نیروهای پرستاری را جبران کنیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش پرسنل مراکز درمانی خاطر نشان کرد: در بحث افزایش توانمندسازی کادر پرستاری برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت مناسب به بیماران کووید به خصوص برای پرستاران فعال در اورژانس و بخش های مراقبت ویژه ، جلسات آموزشی مداوم و فشرده ای برگزار شده است و علاوه بر آن نیروهایی که در بخش های غیر کرونایی فعالیت داشتند نیز زیر پوشش برنامه های آموزشی مواجهه با بیماران تنفسی و عفونی قرار گرفتند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مدت تلاش شده است، مهارت ها و آمادگی فعالیت  تیم های تنفسی در شرایط بحران و پیک کرونا مورد توجه قرار بگیرد و روش و تکنیک و فرآیندها بازبینی بشود و سطح آمادگی پرسنل افزایش داده شود همچنین لیست به روز شده ای از تیم تنفسی هر بیمارستان مجدد تهیه شده است، به گونه ای که پرستاران و پزشکان تیم تنفسی با شرح وظایف و فرایند کار آشنا باشند.

دکتر صالح مقدم افزود: آموزش پرسنل بیمارستان های غیر دانشگاهی فعال در بخش های تنفسی و عفونی نیز در دستور کار قرار گرفته  در این راستا دو دوره آموزشی نیز اواخر آبان ماه برگزار می شود تا بتوان از ظرفیت پرسنل حوزه پرستاری در زمان ضروری بیش از پیش بهره برد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حفاظت و ایجاد ایمنی در پرسنل و مدیریت منابع انسانی و ایجاد توانمندی های لازم امادگی کافی جهت مقابله با پیک احتمالی ششم  را داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز