مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

حفظ و حراست از اراضی ملی اهم اولویت های راه وشهرسازی کردستان است

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۲۳۵۸
حفظ و حراست از اراضی ملی اهم اولویت های راه وشهرسازی کردستان است
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: از همه ظرفیت های موجود برای حفظ و نگهداری سرمایه های ارزشمند (اراضی ملی ) باید استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ عرفان مرادی با تأکید بر اهمیت ویژه در حفظ حقوق بیت المال گفت: تلاش های انجام گرفته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی ، رفع تصرفات ، دریافت سند وتبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر باید دنبال شود.

مرادی خاطر نشان کرد : اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستانها ازظرفیت های مناسب کارشناسی برخورداراست و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه های ارزشمند از تمام ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه محترم قضایی ، نیروی انتظامی و ثبت اسناد استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند .

وی ادامه داد: همگی باید تلاش وهمت خود را در راستای شناسایی ، جمع اوری مستندات و اطلاعات ، رفع تصرفات احتمالی و اقدام به ثبت املاک شناسایی شده به نام دولت جمهوری اسلامی بکار گرفته و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نکرده تا شاهد بهبود وضعیت املاک و اراضی ملی باشیم.

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی کردستان در ششماهه اول سال جاری ۱۶.۳هکتارازاراضی ملی به ارزش ۶۳۵ میلیارد ریال از متصرفین بازپس گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارایه شده مبنی بر سند دار کردن ۴۶۸ هکتار از اراضی ملی شامل ۳۵۹ هکتار اراضی ملی داخل حریم و ۱۰۹ هکتار اراضی داخل در محدوده در نیمه اول امسال گفت : سند دار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود.

مرادی هم چنین از تبدیل ۶۴۹ مورد از اسناد دفترچه ای به تک برگ در همین بازه زمانی خبرداد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز