امام جمعه مشهد:

اندیشه مدیریتی اسلام در عمل باید به دنیا نشان داده شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۱۲:۳۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۲۸۹۲
اندیشه مدیریتی اسلام در عمل باید به دنیا نشان داده شود
امام جمعه مشهد گفت:دنیا از مدرنیته خسته شده و اسلام می تواند جهان را قانع کند از این رو باید قالب عملی اندیشه مدیریتی اسلام به دنیا نشان داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش سفیران صلح شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی در مشهد افزود: ۲ قرن و نیم است که اندیشه مدرنیته در دنیا می‌تازد و مردم از اندیشه مدرنیته که محصول حکومت غربی است خسته‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد: باید اصول مدیریتی اسلام را در قالب عملیاتی کامل به دنیا نشان دهیم و با عملی نشان دادن احکام و مبانی اسلامی دنیا تشنه اسلام می شود و پیدایش حکومت جهانی اسلام قطعی می‌ گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اسحاق رابین پنجمین نخست‌وزیر اسرائیل نیز در اواخر قرن بیستم در همایشی با هدف ارائه راهکارهای ادامه سلطه اندیشه غرب و مدرنیته در دنیا گفته بود قرن ٢١ قرن زور و پول نیست، قرن تمدن و ایدئولوژی است و آقایی دنیا متعلق به ملتی است که قوی ترین ایدئولوژی را دارد و اسلام قوی ترین ایدئولوژی است و اگر غرب بخواهد سلطه خود را حفظ کند باید اسلام را حذف کند.

علم‌الهدی افزود: اسلام گرایی کامل با نمود عملی اسلام ایجاد می‌شود هر چند در بین مسلمانان، نخبگان و اندیشمندان جوامع اسلامی عده ای در مقام خدمت به اسلام در صدد تطبیق مبانی دینی با اصول مدرنیته و اندیشه‌های جامعه غربی برآمده‌اند و می خواهند اندیشه اسلام را با آن اندیشه انحرافی تطبیق دهند غافل از این که امروز تنها راه نجات بشریت تنها در دست اسلام و در قالب معارف قرآن است.

وی در خصوص فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز گفت: شوراهای حل اختلاف از بهترین ابزارها برای مدیریت اسلامی در قالب عملی با مشارکت مردمی است و کار در شورای حل اختلاف کاری جهادی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مهمترین مشکل مردم در دنیا، مدیریت اجتماعی است افزود: طبق احکام مدیریت قضایی در اسلام، لازم نیست همه اختلافها با آیین دادرسی حل و فصل شود و در مدیریت اسلامی اگر فرهیختگان و نخبگان مردمی وارد عرصه فصل خصومت شوند برنامه صلح و خیر در جامعه پیاده می شود که نمود مدیریت اسلامی است.

علم‌الهدی افزود: گره زدن شورای حل اختلاف با مساجد از اقدامات خوب در استان خراسان رضوی است که این طرح آثار باارزشی داشته و باید توسعه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز