محسن آوید: یادگیری موسیقی، روند رشد مسیر شنوایی در مغز را سرعت می بخشد

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۵:۰۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۳۲۰۸
محسن آوید: یادگیری موسیقی، روند رشد مسیر شنوایی در مغز را سرعت می بخشد
عضو کمیسیون فرهنگ و هنر جوانان گفت: یادگیری موسیقی، روند رشد مسیر شنوایی در مغز را سرعت می بخشد و کارایی آن را بهبود می‌دهد و می تواند به پویایی سلامت روان انسان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن آوید در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: موسیقی و نواختن ساز موسیقایی از آن دسته هنرهایی است که آرامش روح و روان انسان را فراهم می کند و تاثیری مثبتی بر روی مغز و تقویت حافظه دارد.

وی افزود: فراگیری نواختن ساز بسیار به روحیه شما کمک می کند و همین که بتوانید بخشی از احساساتتان را از طریق ساز خود بیان کنید و تا حدی از مشغله های روزمره تان کم کنید، ارزشمند خواهد بود.

محسن آوید بیان کرد: یادگیری موسیقی، روند رشد مسیر شنوایی در مغز را سرعت می بخشد و کارایی آن را بهبود می‌دهد. درحالی که نواختن گیتار باعث تقویت مهارت دست چپ می‌شود (حالت برعکس برای چپ دستان)، نوازندگان پیانو باید یادبگیرند که با هردو دست کلیدها را فشار دهند و همزمان نیز ۸۸ کلید را زیر نظر داشته باشند.

این موسیقیدان جوان بیان کرد: یادگیری پیانو از سنین کم، تاثیر شگرفی بر رشد مغز دارد، به بیانی جذاب تر، اینکار باعث متقارن‌تر کردن مغز فرد می شود. بر طبق یک تحقیق، علت این امر اینست که نوازندگان پیانو باید بر یک تفکر کلی فایق آیند، یعنی برتری یک دست بر دست دیگر. شیار مرکزی، ناحیه‌ای از مغز است که تعیین می کنند کدام دست اصلی باشد.

وی افزود: برای بیشتر افراد، این ناحیه بیشتر به سمت یک طرف عمیق شده و آن سمت پایدار و اصلی می شود. اما در مورد نوازندگان پیانو، یک تفاوت واضح با سایر افراد وجود دارد و آن هم متقارن تر بودن شیار مرکزی است. ممکن است به نظر برسد که ما گفته ایم نواختن پیانو فقط باعث زیبایی مغز شما می شود. البته که این امر نیز پوچ و بدردنخور نیست، اما مطالعاتی در زمینه ی نواخت پیانو نشان داده است که این کار باعث می شود مغز بسیار بهتر کار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز