دستگیری سکه فروش متقلب

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۹:۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۳۸۸۵
دستگیری سکه فروش متقلب
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: فردی که اقدام به نگهداری سکه‌های تقلبی با قصد فروش تحت عنوان سکه تاریخی در یکی از شهرهای استان کرده بود، به تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر سرانجام قاضی پرونده کشف سکه‌های تقلبی، برای فردی که اقدام به نگهداری این سکه‌ها با قصد فروش و توزیع کرده بود، علاوه بر صدور حکم ۶ ماه حبس، پرداخت جریمه نقدی بیش از ۶ میلیارد ریالی صادر کرد.

وی افزود: با توجه به ‌اینکه برخی از افراد جامعه از عواقب نگهداری اشیای تقلبی و یا خرید و فروش آن‌ها آگاهی ندارند، در دام افراد سودجو گرفتار شده و موجب بی‌خانمانی و از دست دادن اموال و حبس‌های طولانی برای آن‌ها می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی کردستان عنوان کرد: تعداد این سکه‌های تقلبی ۸۷ عدد و از جنس برنجه بوده و هیچ ارزش مالی نداشتند، اما با همین سکه‌ها می‌توان زندگی های بسیاری را نابود کرد.

وی یادآور شد: هدف از اطلاع‌رسانی این موضوع آگاهی بخشی به مردم استان است تا هیچگاه در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند، چرا که افراد زیادی در گذشته با موضوع اشیای تقلبی در استان دچار مشکل شده‌اند.

۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است. از آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۷۹۳ اثر غیرمنقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۹ اثر منقول، ۲۵ اثر میراث طبیعی و ۹۳ اثر میراث معنوی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز