نظری خواستار شد:

مرکز عملیات و هدایت فعالیت‌های اقتصادی در خراسان رضوی راه‌اندازی شود

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۹:۳۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۳۹۰۲
مرکز عملیات و هدایت فعالیت‌های اقتصادی در خراسان رضوی راه‌اندازی شود
استاندار خراسان رضوی گفت: باید مرکز عملیات و هدایت فعالیت‌های اقتصادی در استان راه‌اندازی شود و در این مرکز نقش بانک‌ها، ستاد تسهیل، دستگاه‌های مربوطه، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشخص گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌های استان ظرفیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند نیازهای استان را از نگاه نقدینگی تامین کنند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا منابع بانک‌های استان را افزایش دهیم. در این راستا بانک‌ها با وجود اینکه رقیب هم هستند باید احساس رفاقت و هم‌افزایی با یکدیگر برای حل مشکلات استان داشته باشند.

وی ادامه داد: با اصل افزایش منابع بانک‌ها موافق هستیم و از این موضوع حمایت می‌کنیم. همچنین مصارف بانک‌ها باید با دقت مدیریت شود و در محل خودش مصرف شود.

نظری با تاکید بر لزوم شفاف سازی محل مصارف بانکی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی از واحد‌های تولیدی تسهیلات می‌گیرند اما مشخص نیست که تسهیلات در کجا هزینه شده است لذا مدیریت محل مصارف بانکی هم باید مد نظر قرار بگیرد. 

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران بانک‌های استان گفت: بانک در موضع عمل باید خود را شریک در حل مشکلات یک واحد تولیدی بداند و نیاز است در حداقل زمان این تسهیل فرآیند صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در عین حالی که نسبت به افزایش منابع بانک و اصل مصرف و محل مصرف حساسیت داریم، گردش تسهیلات بانکی هم باید صورت بگیرد.

نظری بر لزوم حفظ توان تولید استان تاکید کرد و یادآور شد: ضمن احیای ۷۰۰ واحد تولیدی راکد استان باید برای نگهداشت و حفظ توان تولید مابقی واحد‌های تولیدی فعال استان برنامه داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی خواستار شد: باید مرکز عملیات و هدایت فعالیت‌های اقتصادی در استان راه‌اندازی شود و در این مرکز نقش بانک‌ها، ستاد تسهیل، دستگاه‌های مربوطه، تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشخص گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز