استاندار اردبیل خبر داد:

تولید تخم مرغ در استان افزایش می‌یابد

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۳:۳۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۴۰۷۷
تولید تخم مرغ در استان افزایش می‌یابد
استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از تخم مرغ موردنیاز استان در داخل استان تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، امیدواریم این رقم در آینده به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان افزود: با فعال‌سازی واحدهای تولید تخم مرغ در منطقه، در زمینه این محصول به مرز خودکفایی نزدیک خواهیم شد.

استاندار اردبیل در بخش دیگر سخنانش به مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در خصوص تعیین نرخ مرغ پرکنده اشاره کرد و توضیح داد: قیمت این محصول در استان پایین‌تر از مصوبه مزبور است که در صورت متضرر نشدن تولید کنندگان، افزایش نخواهد داشت لیکن نرخ حواله مرغ مازاد بر مصرف استان که به مناطق دیگر صادر می‌شود بر مبنای قیمت ستاد ملی تنظیم بازار خواهد بود.

عاملی افزود: کنترل بازار موضوع حساسی است و جا دارد این امر و هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، با نهایت دقت و به طور عادلانه انجام تا حق کسی ضایع نشود.

استاندار اردبیل در قسمت دیگری از اظهارات خود، به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی و تولید دام سبک و سنگین در استان اشاره و با تاکید بر تامین نهاده‌های دامی و اقدام برای جذب سهمیه استان، گفت: باید با جذب و توزیع به موقع نهاده‌ها از  بروز هر گونه کندی در روند تولید گوشت قرمز و سفید جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در خصوص توزیع سهمیه برنج یارانه‌ای استان نیز بهره‌مندی دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، باید مد نظر قرار گیرد.

عاملی استمرار نظارت‌ها بر بازار را خواستار شد و تصریح نمود: نظارت‌ها باید به صورت تخصصی و با مد نظر قرار دادن حقوق تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده انجام شوند.

در این جلسه، نمایندگان جهاد کشاورزی، از تولید گوشت قرمز و سفید و تامین نهاده‌های دامی و مسوولانی از سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی از حوزه کاری خود گزارشی ارایه کردند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز