سرپرست آموزش و پرورش لرستان :

روستاهای بیش از ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنتی آموزش وپرورش قرار می گیرند

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۲۳:۵۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۴۳۰۶
روستاهای بیش از ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنتی آموزش وپرورش  قرار می گیرند
سید عیسی سهرابی گفت:با مساعدت اداره کل ارتباطات و فناوری استان مناطق روستایی که فاقد دسترسی به اینترنت هستند شناسایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ سهرابی در شورای آموزش وپرورش لرستان با تاکید بر به ضرورت توسعه فضای مجازی و شبکه شاد برای پوشش حداکثری آموزش در سطح مناطق روستایی ، اظهارکرد: با مساعدت اداره کل ارتباطات و فناوری استان مناطق روستایی که فاقد دسترسی به اینترنت هستند شناسایی شده اند و روستاهایی که  بیش از ۲۰ خانوار می باشند به عنوان جامعه هدف برای پوشش اینترنت و دسترسی به فضای مجازی مدنظر قرار دارند. 

او افزود: در بازگشایی مدارس و تلاش در راستای آموزش هرچه بهتر مسیر مشخصی را دنبال کرده‌ایم به گونه‌ای که هم مخالفان بازگشایی حضوری هم موافقان آن همراهی مناسبی با ما برای این امر داشته باشند. راهبرد کلان ما در بازگشایی مدارس بحث گسترش تدریجی آرام، سنجیده، منعطف و با مشارکت فعالانه همه ارکان موثر در نظام آموزش بوده و این راهبرد را همچنان در حال ادامه دادن می‌باشیم.

سهرابی تصریح کرد: دو اصل اساسی در بازگشایی مدارس در این راهبرد کلان مدنظر ما بوده است؛ اصل اول که تقدم ذاتی بر سایر اصول دارد بحث حفظ سلامت دانش آموزان و جامعه است و اصل دوم توجه به حق سلامت و ایمنی در کنار برخورداری از تعلیم و تربیت کیفی می باشد و ما سعی کردیم این دو اصل هیچگاه در مقابل هم قرار نگیرند. 

سرپرست آموزش و پرورش استان  به نشانگرها و شاخص های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما ۱۶۹ شاخص آموزشی  و پرورشی داریم که ۳۱ شاخص آن بیشترین سهم و تاثیر را در میزان توسعه یافتگی آموزش و پرورش دارد. در بین این ۳۱ شاخص حدوداً ۱۰ شاخص مهم تر از بقیه می باشد که هم از شاخص‌های درون دادی و هم از شاخص‌های برون دادی می باشد و به گزارشی از این شاخص ها در آموزش و پروش استان پرداخت. 

سهرابی گفت: یکی از آسیب‌های شوراهای آموزش و پرورش ما نگاه حل مسئله ای بوده که در آنها وجود دارد. به گونه ای که می‌خواهیم مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم. ما انتظار داریم نگاه عمیق تری به این مسئله باشد و راهکارها در این شورا مطرح و بررسی شود و مبتنی بر این شاخص ها و در مقایسه با میانگین کل کشور و میانگین استاندارد آن به  برنامه‌ریزی و ارائه راه‌حل پرداخته شود.

 

 

نظر شما