عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد:

توجه ویژه شورای ششم به حوزه اخلاق اجتماعی

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۰:۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۴۴۳۷
توجه ویژه شورای ششم به حوزه اخلاق اجتماعی
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع اخلاق اجتماعی، شورای ششم برنامه‌های ویژه‌ای را پیرامون این موضوع پیاده سازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، فاطمه سلیمی در آئین افتتاحیه طرح  «هم‌سایگی ایمن» که در مجموعه مسکونی «آفتاب» برگزار شد، اظهار کرد: مبحث ایمنی جزو مباحث اولویت‌دار برای شهروندان است و در این رابطه باید هر اقدامی را در راستای پیشگیری از حوادث انجام داد.

وی ادامه داد: در این راستا طرح «هم‌سایگی ایمن» آموزش‌های لازم برای مواجه با هر نوع بحران را در جهت کاهش خسارات جانی و مالی به شهروندان ارائه می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه طرح «هم‌سایگی ایمن» در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح علاوه بر مسائل همسایه‌داری و اصول ایمنی، همشهریان مشهدی به صورت عملی راهکار‌های مواجه با خطرات و سوانح را در محل زندگی خود خواهند آموخت.

سلیمی با بیان اینکه اولین حق همسایگی ما مشهدی‌ها نسبت به حضرت رضا(ع) است و بعد از آن باید نسبت به همسایه‌های نزدیکمان توجه ویژه‌‌ای داشته باشیم، اضافه کرد: در پایان طرح «هم‌سایگی ایمن» یک منشور ایمنی و همسایه‌داری برای ارتقا این فرهنگ در مجتمع‌ها نصب خواهد شد.

وی درباره فعالیت های فرهنگسراها پیرامون این موضوعات نیز گفت: در شورای ششم طرح تحول فرهنگسراها را در دستور کار داریم که به صورت نخبگانی و همچنین با استفاده از نظرات کارشناسی آن را پیش خواهیم برد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: امیدواریم بزودی فرهنگسرا بتوانند با درنظر گرفتن شرایط کرونا کار خود را آغاز و اقدامات اجرایی جدیدی را در شهر پیاده کنند.

این مراسم با حضور پرشور مادران مشهدی به همراه فرزندان برگزار شد و برنامه های مختلفی نیز برای آن تدارک دیده شده بود.

 

نظر شما