نماینده ولی فقیه در لرستان :

زیر ساخت های شهری در استان وضعیت خوبی ندارند

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۵۲۹۰
زیر ساخت های شهری در استان وضعیت خوبی ندارند
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: پروژه های نیمه تمام استان لرستان طی سال‌های اخیر به گونه‌ای هدایت نشده اند که به سرانجام برسند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در دیدار با معاون عمرانی استانداری لرستان ضمن تبریک انتصاب معاون عمرانی استانداری لرستان مسئولیت‌ها را خدمتگزاری به مردم دانست واظهارکرد: مدیران و مسئولین شأنی غیر از خدمت به مردم ندارند؛ البته مدیرانی که بومی استان هستند مردم انتظار بیشتری در خدمت رسانی از سوی آنها دارند.

او با اشاره به سند توسعه پیشران توسعه استان  جهت پیگیری امور استان لرستان ، افزود: در این سند کلیه مسائل بر زمین مانده استان دیده شد است ، این سند به استان ابلاغ شده است ولی بنا بود پایان آبان سال 99 در استان رونمایی شود که به دلیل کرونا تاکنون رونمایی نشده است.

شاهرخی  با بیان اینکه لرستانی ها توانمندی های لازم رادارند و در 5 قاره در زمینه ها و عرصه های مختلف توانایی و دانایی لازم را برای انجام امور دارند ، تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی که در واقع همه منتظرش بودیم فرصتی برای جبهه انقلاب فراهم شده است،البته همه می دانیم مشکلات فراوان است و باید به دولت فرصت بدهیم که در یک زمان منطقی مشکلات را برطرف کند از طرفی دیگر میدانیم فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح  کرد: خدمات  نظام اسلامی علی رغم مشکلات فراوان در سراسر کشور خدمات قابل تقدیر و در برخی عرصه‌ها شگفت‌انگیز  است ولی متاسفانه محرومیت‌ها و سوء مدیریت‌ها طی این سال‌ها سبب ایجاد پروژه‌های نیمه تمام شده است و چنانچه نقدینگی این پروژه های نیمه تمام در جای درست هزینه می‌شد شاهد این محرومیت‌ها و انبوه پروژه های نیمه تمام در کشور نبودیم و محرومیت ها خیلی کمتر از این بود.

او با بیان اینکه در اینگونه موارد و موارد مشابه متاسفانه ضعف در نظارت ها و بازرسی ها سبب محرومیت در برخی استانها شده است ، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات از طریق چانه‌زنی تقسیم نمی‌شد و تقسیم نشود و به شکل و شیوه ای بهینه از این اعتبارات استفاده استفاده می‌شد و بازرسی ها در سطح ملی و استانی از مجلس شورای اسلامی تا قوه مجریه و بازرسی قوه قضاییه در این سالیان به وظیفه خود عمل می‌کردند وضعیت بهتر از این می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه زیر ساخت های شهری در استان قابل قبول نیست و وضعیت خوبی ندارند ، افزود:  شهرهای استان و مرکز استان ورودی خوبی ندارند در همین راستا مردم انتظاردارند با یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و کلان بدانند چه افق هایی در بخش عمرانی، محرومیت زدایی، صنعت، کشاورزی و دامپروری به چه افقی نایل می شوند.

اوبیان کرد: در استان لرستان یک میلیون و 500هزار راس دام وجود دارد و 300 هزار گوسفند در استان ذبح می شود ولی به دلیل تعطیلی کارخانه چرم و پوست ، پوست این دام ها به خارج استان فرستاده می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: تعطیلی کارخانه ها و کارگاهها استان و نبود صنایع تبدیلی سبب ایجاد آسیب های اجتماعی شده و این آسیب‌ها جوانان را از نظام جدا می‌کند.

او با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام استان لرستان طی سال‌های اخیر به گونه‌ای هدایت نشده اند که به سرانجام برسند ، گفت: لرستان نیازمند نگاه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی جهت رفع مشکلات استان است و باید مشخص کنیم در پایان هر سال با کمک سرمایه گذاران، بانکها و اعتبارات دولتی و با استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان باید بررسی کرد که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده حرکت می کنیم و در صورتی که چنین نیست علت یابی کنیم و تمام همت را برای اجرای آن برنامه به کار گیریم چه تغییراتی در استان رخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  با بیان اینکه عدم توسعه متوازن لرستان را رنج می دهد ، یادآورشد: در استان لرستان نیازمند تحول همراه با جهش هستیم برهمین اساس دولت درتقسیم بندی بودجه باید به این موضوع توجه شود که لرستان با استان‌هایی که زیرساخت های خوبی دارند بسیار فاصله دارد و برای رسیدن به این تحول و جهش معاونت عمرانی نقش اساسی دارد.

او ادامه داد: سفر ریاست جمهوری اسلامی باید فصل تازه‌ای از کار و تلاش، عمران و آبادی و ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی در استان به وجود بیاورد.این سفر ریاست جمهوری اسلامی با یاری خدا باید تحول همراه با جهش را برای استان در پی داشته باشد.

شاهرخی تاکید کرد: اگر بتوانیم با استفاده از اعتبارات بانک‌ها، بخش خصوصی، دولتی،ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان در کنار یکدیگر قرار بدهیم رقم خوبی برای توسعه استان هستند به شرط اینکه به درستی هدایت شوند.

نماینده ولی فقیه درلرستان عنوان کرد: گاهی پرداخت تسهیلات در استان به خوبی هدایت نمی شوند و تأثیر آن را در سفره مردم چیزی مشاهده نمی شود در همین راستا باید پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را راستی آزمایی کرد.

او ضمن انتقاد از پروژه نیمه تمام برج های دوقلو واقع در میدان کیو ،گفت: برخی پروژه‌های نیمه تمام استان از جمله برج های دوقولو آزار دهنده هستند، جرثقیل میدان کیو تا کی به این صورت در آسمان باشد و مردم آن را به این وضعیت ببینند که برای مردم ناراحت کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ضمن تاکید بر ارتباط مجموعه مدیریت استان با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ،ادامه داد: با ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس به عنوان یک ظرفیت می توان با حفظ شایسته سالاری و عدم تبعیض درمسیر توسعه و پیش‌برد کارهای استان تاثیر داشته باشد.

او عنوان کرد: قوه مجریه ضمن حفظ استقلال خود در انتخاب مدیرانش که باید از تعهد، توانایی و دانایی لازم برخوردار باشند؛ نیازمند تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است و این دو قوه در کنار قوه قضاییه استان با پایبندی بر شایسته سالاری، عدم تبعیض و مبارزه با رانت و فساد در هر شکلی برای پیشرفت استان با وحدت و انسجام عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مشکلات شهرداری های استان ،تصریح  کرد: با توجه به نقش معاونت عمرانی  در شهرداری انتظار می‌رود که شهرداری ها مشکلاتشان برطرف شود و شهر های استان به جهت فرهنگی و زیر ساختی به نقطه مطلوبی برسند و مردم به شهرداری و شورای اسلامی شهر اعتماد بیشتری پیدا کنند و با پرداخت به موقع عوارض در ساختن شهر مشارکت نمایند.

 انتهای پیام/

 

نظر شما