آئین بزرگداشت سلطان‌الذاکرین«سلیم موذن‌زاده» برگزار شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۰:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۵۴۲۱
آئین بزرگداشت سلطان‌الذاکرین«سلیم موذن‌زاده» برگزار شد
آیین بزرگداشت پنجمین سالگرد درگذشت سلطان‌الذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، پنجمین سالگرد درگذشت سلطان‌الذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده با مسئولان استانی و جمعی از مداحان اهل بیت(ع) و شهروندان عاشقان حسینی اردبیل بر سر مزار آن مرحوم برگزار شد.

سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  با اشاره به اینکه اردبیل به‌عنوان پایتخت حسینیت و دارلارشاد، کارنامه درخشانی در عشق و ارادت نسبت به اهل بیت(ع) دارد و سرزمین گنجینه‌هایی چون مقدس اردبیلی، آیت‌الله مروج، آیت‌الله مشکینی و موذن‌زاده‌ها است،گفت: شهیدان والامقامی چون برزگرها و یسری‌ها و بنی‌هاشم‌ها، تعلیم و تربیت‌یافته منبر مداحانی چون موذن‌زاده‌ها هستند و مداحان نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس داشتند و نباید از این موضوع غافل شد.

سردار محمدی اصل با اشاره به هشت سال دفاع جانانه جوانان این مرز و بوم را ثمره عطف قلب‌های آنان با شهدای کربلا دانست و عنوان کرد: اثرگذاری و تاثیر موثر مداحان در هشت سال جنگ تحمیلی کمتر از یک لشکر نبود.

وی گفت: به واسطه تربیت انسان‌های بزرگی چون موذن‌زاده‌ها و مداحان بزرگ در اردبیل، شیعه مدیون اردبیلی‌ها است.

مرحوم موذن‌زاده مودت خود به اهل بیت(ع) را عملا ثابت کرد

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام نجات نوری اظهار کرد: مرحوم سلیم موذن‌زاده بزرگترین یاور اهل بیت بود که محبت و مودت خود را در خطبه مجلس یزید و نوای «زینب زینب» به اثبات رساند.

وی با اشاره به این‌که اظهار مودت به انواع مختلف جانی، مالی، زبانی، علمی و اخلاقی قابل بیان است، گفت: انسان‌های بزرگ چون سردار سلیمانی، مودت و ارادت خود به اهل بیت(ع) را با اهدای جان خود نشان دادند و انسان‌هایی چون سلیم موذن‌زاده‌ها نیز با وقف عمر خود و زبانی و صدایی جهان شمول، مودت و عاطفه خود را به اهل بیت(ع) ابراز کرد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان اردبیل بیان کرد: هر کسی که در محضر اهل بیت(ع) و حضرت سید الشهدا خدمت می‌کند ارزش و جایگاه والایی به دست می آورد و قدردانی از ریش سفیدان و مداحان اهل بیت و سرمایه‌های معنوی در زمان حیات آنان، اهمیت بسیاری دارد.

صدای موذن‌زاده ماندگار خواهد بود

در بخش دیگری از آیین بزرگداشت استاد سلیم موذن‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: استاد سلیم موذن‌زاده یکی از برکات و ستاره‌ای درخشان است که در خاک این استان تجلی یافته است و صدای این مداح اهل بیت با تاثیرگذاری که بر قلب‌ها دارد دنیا را در حیرت قرار داده و ماندگاری اثرات مرحوم موذن‌زاده به واسطه دلنشینی و پلی اتصالی که از قلب انسان‌ها به خدا می‌زند، تا سال‌های سال ماندگار خواهد بود.

عبدالله بحرالعلومی گفت: پاسداشت و تکریم گنجینه‌های گران‌بهای این سرزمین و برگزاری آیین‌هایی در شان و شخصیت انسان بزرگی چون استان سلیم موذن‌زاده و معرفی آنان به جهانیان، امری ضروری است.

در این مراسم شهردار اردبیل نیز با گرامیداشت یاد و خاطره استاد سلیم موذن‌زاده تصریح کرد: مساجد و حسینیه‌های شهر اردبیل با صدای استاد موذن‌زاده انس و الفتی جدانشدنی دارد و در حقیقت صدای وی در قلب شهروندان اردبیلی نفوذ کرده و در دل‌ها ماندگار شده است.

محمودصفری گفت: آیین‌های بزرگداشت مفاخری چون سلیم موذن‌زاده و معرفی این انسان‌ها به نسل‌های آینده ضروری است و فعالیت‌های شهرداری صرفا به برگزاری مراسم بزرگداشت محدود نشده و با نامگذاری خیابان‌ها و میادین شهر سعی در احیای نام و یاد بزرگان و ذخایر معنوی همچون سلیم موذن‌زاده داشته است.

انتهای پیام

 

 

نظر شما