ساخت و سازهای غیر مجاز، بزرگترین معضل استان آذربایجان‌غربی است

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۹:۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۵۸۸۶
ساخت و سازهای غیر مجاز، بزرگترین معضل استان آذربایجان‌غربی است
جلسه مشترک فی مابین شهرداری ارومیه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بسیج مهندسین عمران و معماری برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جلسه مشترک فی مابین شهرداری ارومیه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بسیج مهندسین عمران و معماری، به مناسبت هفته بسیج در محل سالن جلسات شهرداری ارومیه تشکیل گردید.

این جلسه  با حضور معاونین و مدیران ارگان های مختلف، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رئیس و برخی از مهندسین عضو بسیج مهندسین عمران و معماری، در سوم آذر ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات شهرداری ارومیه برگزار شد.

در ابتدا سرهنگ دژم مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری، ضمن عرض تبریک هفته بسیج و تبریک انتصاب مهدی زاده به عنوان شهردار ارومیه، از مسائل و مشکلات پیش رو جامعه مهندسین علی الخصوص مهندسین جوان ابراز نگرانی کرد و پیشنهاداتی در رابطه جهت استفاده از پتانسیل بالای مهندسین در آبادانی استان ارائه کرد.

مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی نیز ضمن عرض تبریک هفته بسیج و انتخاب مهدی زاده به سمت شهردار کلانشهر ارومیه ، اهداف و برنامه های دوره نهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  که مهمترین هدف آن شفاف سازی عملکرد سازمان، سرعت بخشیدن در ارائه خدمات، مبارزه با رانت و بحث تعارض منافع ... است، ارائه و خواستار اجرایی کردن هر چه سریع تر روند تفاهم نامه فی مابین شهرداری و سازمان (الکترونیکی نمودن ارائه خدمات به شهروندان) که متاسفانه تا به امروز از سوی شهرداری اجرایی نگردیده است، شد و شهردار ارومیه نیز قول مساعدت جهت اجرائی نمودن تفاهم نامه مربوطه را حداکثر تا پایان سال اعلام کرد.

مرادزاده خاطر نشان کرد این سامانه در شهرهای ارومیه، بوکان ، خوی و مهاباد راه اندازی و در حال اجراست و در سایر شهرستان ها  نیز به امید خدا تا پایان سال ۱۴۰۰ این سیستم در کل استان راه اندازی خواهد گردید.

وی افزود هم اکنون بزرگترین معضل استان ساخت و سازهای غیر مجاز بوده که انشالله بتوانیم با همکاری شهرداری، سایر ارگان ها و سازمان ها این موارد را به حداقل برسانیم.

از دیگر درخواست های مرادزاده ارائه راهکارهایی جهت استفاده از ظرفیت مهندسین عضو سازمان که بالغ بر ۲۰ هزار نفر مهندس عضو، در پروژه های عمرانی و استفاده از ظرفیت کارشناسان ماده ۲۷ و ...  می باشد، بود. و همچنین خواستار تسریع در بازنگری طرح تفصیلی که باعث کاهش ساخت و ساز و به تبع آن کاهش منابع درآمدی سازمان و مهندسین شده است.

در انتها مرادزاده در راستای هماهنگی بیشتر، خواهان تشکیل جلسات تقویم دار با شهرداری و شورای شهر شدند.

در پایان جلسه نیز، اعضای هیات مدیره سازمان و سایر ارگان هایی که در جلسه حضور داشتند نقطه نظرات خود را اعلام نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز