شهردار سنندج: سریال سنجرخان معرف آداب و فرهنگ مردم کردستان است

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۱:۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۵۹۵۵
شهردار سنندج: سریال سنجرخان معرف آداب و فرهنگ مردم کردستان است
شهردار سنندج با بیان اینکه ساخت سریال ها و مستندها یکی از راههای معرفی هر دیاری است، گفت: ساخت سریال فاخر سنجرخان می تواند علاوه بر نمایش رشادتها و دلاوریها، معرف آداب و فرهنگ مردم کردستان به ایران و جهان هم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سید انوررشیدی شهردار سنندج بهمراه معاون خدمات شهری شهرداری با حضور در روستای نوره از مراحل تولید سریال فاخر سنجر خان بازدید نمودند.

شهردار سنندج اظهار داشت: ساخت سریال های تلویزیونی و مستندها یکی از راههایی است که می تواند در معرفی مفاخر و معرفی آداب و فرهنگ هر دیاری به جهانیان تاثیرگذار باشد.

سید انور رشیدی گفت: استان کردستان همواره خاستگاه بزرگان، هنرمندان، مشاهیر و مفاخر در حوزه های مختلف بوده است که شاید این بزرگان به خوبی به ایران و جهانیان معرفی نشده باشند.

وی عنوان کرد: در لابه لای تاریخ کردستان همواره کسانی نظیر سنجرخان وزیری از مبارزین دلیر و شجاع کوردها بوده  که در مقابل استعمارگری با رشادت و ایستادگی منجر به اخراج نیروهای استعمارگر شده و از این آب و خاک دفاع کرده اند که باید این افراد را به نسل های جوان شناساند.

رشیدی تاکید کرد: بسیاری از مفاخر، هنرمندان و شخصیت های مذهبی دیگری نیز نظیر آیت الله مردوخ که خود ساکن همین روستای نوره بوده و باید بزرگی و زندگی نامه این شخصیت فرزانه را نیز مستند نموده و به نمایش درآورد.

وی گفت: خوشحالیم که پس از سالها ساخت سریال سنجرخان عملی شد و ساخت و تولید این سریال در روستای تاریخی نوره در حال انجام است.

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج هم بعنوان نهاد مردمی وظیفه ذاتی خود می دانند که در ساخت این سریال فاخر همکاری و تعامل لازم را با عوامل ساخت این سریال داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز