رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

تعامل و رعایت اخلاق اجتماعی لازمه زندگی شهری است

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۴:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۶۷۰۵
تعامل و رعایت اخلاق اجتماعی لازمه زندگی شهری است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تعامل و رعایت اخلاق اجتماعی لازمه یک زندگی شهری است که در صورت نبود آن شهر با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری طرح«هم‌سایگی ایمن»، حسن موحدیان درباره مبحث اخلاق اجتماعی و تعامل در زندگی شهری اظهار کرد: به دلیل زندگی آپارتمانی در کلانشهرها مبحث تعامل اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده که این موضوع نیاز به همکاری مردم با یکدیگر داشته و از طرفی مبحث همکاری نیز با اعتمادسازی پیوندی دوسویه دارد.

وی ادامه داد: در مبحث اعتماد سازی نیز اگر افراد به موضوعات احترام، همیاری و همدلی، حمایت و شایستگی توجه کنند، بسیاری از مشکلات شهری کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: به عنوان مثال اگر درترافیک شهری، مردم با همدلی و ایثار، خود را جای دیگری بگذارند، شهر نشاط آور و آرامی خواهیم داشت؛ همچنین همدلی و تعامل در آپارتمان‌ها از تعداد مشکلات می‌‌کاهد.

موحدیان با اشاره به موضوع آموزش شهروندی عنوان کرد: باید همین تعامل و همدلی را یاد بگیریم و سعی کنیم پیش از همه، خودمان را ارتقا دهیم؛ همچنین همکاران ما در شهرداری بر روی آموزش شهروندی بیشتر کار کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، افزود: بحث ایمنی ساختمان موضوع بسیار مهمی است که باید رعایت شود و ساختمان‌ها نیز بر اساس مقررات ساخته شوند؛ همچنین آموزش شهروندان در این رابطه نقش موثری در مباحث ایمنی در شهر خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اضافه کرد: مخصوصا در بخش آتش‌نشانی بعضا سازندگان فکر می‌کنند سخت گیری صورت می‌گیرد؛ اما اگر حادثه پلاسکو را کنار بگذاریم، اتفاق اخیر در چالوس نشان از ضعف در رعایت نکات ایمنی در ساختمان دارد.

طرح «هم‌سایگی ایمن»، کارویژه‌ای با رویکرد همسایه مداری و توجه به مسائل ایمنی ساختمان های بزرگ شهر بوده که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجراست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز