استاندار اردبیل: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تثبیت شرایط کنونی لازم است

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۰:۵۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۶۹۸۵
استاندار اردبیل: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تثبیت شرایط 
کنونی لازم است
سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه استانی شهید سلیمانی:رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تثبیت شرایط کنونی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه استانی شهید سلیمانی گفت: لازمه حفظ شرایط نسبتاً پایدار و نزولی شیوع کرونا در استان، توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون است. 

استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر، به جز شهرستان‌های مشکین شهر و نیر، تمامی شهرستان‌های استان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در شرایط آبی قرار دارند.

او با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان حوزه درمان و بسیج جامعه پزشکی، این دو شهر نیز به زودی به شرایط مطلوب می رسند اضافه کرد: گونه‌های جدید ویروس کووید 19 در مناطقی از دنیا در حال گسترش است حفظ وضعیت پایدار بسیار ضروری است و مردم باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دقت و اهتمام کنند.

عاملی با تاکید بر اینکه مردم استان واکسیناسیون را در اولویت قرار دهند و کسانی که نوبت اول را دریافت کرده‌اند برای دریافت نوبت دوم حتما اقدام کنند تا میزان واکسیناسیون استان در نوبت دوم به ۹۰درصد برسد تصریح کرد:تا پایان ماه جاری نباید مراکز واکسیناسیون کاهش یابند چرا که تزریق نوبت دوم در سطح استان با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق ضرورت دارد.

استاندار اردبیل نظارت و فرهنگ‌سازی دو عامل مهم برای کاهش و پیشگیری ویروس کروناست ذکر کردو افزود: تاکنون ۹۵درصد از کارکنان دولت واکسینه شده‌اند و کارخانجات و سایر ارگان‌ها نیز باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، نقش اساسی در تامین سلامتی داردتصریح کرد: رعایت فاصله، استفاده از ماسک و تهویه در محیط‌های پر خطر از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری بسیار ضروری است و لذا باید نظارت ویژه‌ای بر این محیط‌ها صورت گیرد.

او اضافه کرد: آمار جدید در سطح استان نشان می‌دهد بیش‌ترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در بین زنان خانه‌دار و بازنشستگان بوده که دورهمی‌های خانوادگی در این شب‌های طولانی پاییزی می‌تواند به این امر، دامن بزند.

 در پایان با توجه به نزدیکی شب یلدا استاندار اردبیل گفت: با توجه به نزدیکی شب یلدا از مردم استان تقاضا می‌شود از دورهمی‌های شبانه خودداری کنند و با مراعات نکته‌های بهداشتی به حفظ شرایط پایدار استان و سلامتی خود و جامعه کمک کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز