انجام تست رپید در فرودگاه بین المللی مشهد

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۰۹:۳۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۷۳۹۱
انجام تست رپید در فرودگاه بین المللی مشهد
دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا به منظور شناسایی به موقع بیماران کرونایی و جلوگیری از انتشار بیماری، از اطرافیان بیماران نیز به تعداد بالاتری تست کرونا گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر علی اصغر انجیدنی گفت: در قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقرر شد که با توجه به گسترش بیماری کرونا به ویژه در کشورهای اروپایی و شیوع سویه جدید این بیماری در برخی از کشورهای افریقایی که حتی به کشورهای اروپایی هم منتقل شده است، تاکید بیشتری به همه کمیته ها شده است تا در خصوص افزایش میزان آمادگی و کمیته بهداشت در خصوص انجام تست رپید در فرودگاه بین المللی مشهد برای مسافران ورودی اقدام انجام دهند .

وی با بیان اینکه افرادی که تست کرونای آنها مثبت می شود، 4 تا 5 نفر از اطرافیان آن ها نیز مورد رهگیری و تست قرار می گیرند خاطر نشان کرد: علاوه بر رهگیری اطرافیان بیماران بستری در مراکز درمانی، از خانواده بیمارانی که نتایج رادیولوژی آن ها نشان از بیماری کرونا می دهد نیز این اقدام مراقبتی انجام می شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا استان خراسان رضوی با بیان اینکه بر  اساس برنامه ریزی بیمارستانها باید برای مدیریت بیماری کرونا در حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی امادگی خود را بالا ببرند و مشکل اکسیژن مراکز درمانی  نیز مرتفع شود بیان کرد: در خصوص مدیریت تخت ها بازنگری مجدد انجام شد  تا در پیک احتمالی بعدی مشکلی نداشته باشیم .

وی اظهار کرد: همچنین به بیمارستانها اطلاع رسانی شده که  اقدامات مربوط به ذخیره اقلام و ملزومات استراتژیک برای 6 ماه اینده داشته باشند و از توان نیروهای جهادی و بسیجی که یار مردم و دانشگاه در پاندمی کرونا بودند  بیشتر استفاده شود. تا با کمک همه گروه های درگیر  بتوانیم خدمت رسانی خوبی به بیماران داشته باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز