توسعه گازرسانی به روستاهای صعب العبور و نقاط صفر مرزی

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۱:۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۷۴۶۰
توسعه گازرسانی به روستاهای صعب العبور و نقاط صفر مرزی
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: گازرسانی، نگهداری و انتقال گاز به داخل منازل روستاهای نقاط کوهستانی استان بسیار سخت بود و گازرسانی به مناطق صعب العبور و نقاط صفر مرزی جزو شاهکارهای شرکت گاز استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ احمد فعله گری افزود:در استان کردستان روستاهای صعب العبور بسیارزیاد است و گازرسانی به این مناطق کوهستانی و سخت ثمره تلاش و زحمات همکاران در استان و همکاری و تعامل سایر سازمان هاست.

وی با بیان اینکه  مردم قددردان این زحمات هستند و می‌دانند که جمهوری اسلامی چه خدمات ارزشمندی به آنها ارائه داده است،اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین سوخت مایع به این مناطق صعب العبور هرساله به سختی و با مشقات فراوان انجام می‌گرفت، شرکت گاز کردستان برای هموار شدن و رفاه خال مردم اقدام به گازرسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی به شهر یا روستایی مرزی گازرسانی میشود مسئله قاچاق خودبه خود منتفی میشود، افزود: کنترل سوخت مایع و جلوگیری از قاچاق آن دشوار بود و تبعات ناشی از آن برای کشور بسیار بود به همین دلیل گازرسانی به این مناطق از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه های فعال شهرستان مرزی مریوان گفت : هم اکنون عملیات گازرسانی در 5 مجتمع این شهرستان فعال است که شامل مجتمع روستایی گله که شامل روستاهای چالی سور ، گله ، زویدان ، کیلی گران و عیسولی که اکنون 15 هزار و 855 متر لوله گذاری صورت گرفته است .

وی افزود : 2 مجتمع دیگر شامل مجتمع روستایی گماره لنگ که روستاهای ویله ، ماسیدر ، گماره لنگ ، و دره پنبه دان را در بر می گیرد و تاکنون 6 هزار و 895 متر لوله گذاری و مجتمع روستایی قمچیان که شامل روستاهای تراق تپه ، قمچیان ، گوگجه و کانی تمرخان است که شبکه گذاری در این مجتمع 12 هزار و 850 متر تا پایان آبان ماه انجام گرفته است.

فعله گری در ادامه به  2 پروژه فعال خط فلزی اشاره کرد و اظهارداشت : خط فلزی 6 اینچ شهر چناره که تاکنون 5200 جوشکاری انجام گرفته و 5 هزار و 195 متر دفن صورت گرفته و خط فلزی 6 اینچ تراق تپه که جوشکاری صورت گرفته 3 هزار و 506 متر و دفن 2 هزار و 733 متر می باشد.

لازم به ذکر است شهرستان مریوان دارای 67 هزار و 244 مشترک که تعداد 55 هزار و 109 مشترک شهری و 12 هزار و 135 مشترک روستایی است .

انتهای پیام

 

نظر شما