استاندار اردبیل: دهکده توریستی سولان سرعین پس از ۲۰ سال تعیین تکلیف می شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۹:۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۷۷۸۸
استاندار اردبیل: دهکده توریستی سولان سرعین پس از ۲۰ سال تعیین تکلیف می شود
استانداراردبیل گفت: دهکده توریستی سولان سرعین با مساحت ۱۰۰ هکتار بیش از ۲۰ سال است بلا تکلیف رها شده که به زودی بررسی و تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جریان بازدید از پروژه های بازار شهریار و دهکده توریستی سولان شهر سرعین اظهار کرد: وقتی سرمایه گذاری در طول ۲۰ سال اعتماد عمومی را از دست داده و نتوانسته است هیچ اقدامی در زمین ارزشمند این مجموعه انجام دهد باید تعیین تکلیف و به سرمایه گذاران دارای اهلیت سپرده شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سرعین دارای ظرفیت ملی است تاکید کرد: باید از ظرفیت این شهرستان که در تولید ثروت و رونق اقتصادی منطقه دارای اهمیت فراوان است، با بهره گیری از نظر مشاوران خبره و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره برداری کرد .

عاملی بااشاره به اینکه شهرستان سرعین به یک دهکده توریستی مطابق با استانداردهای جهانی نیاز دارد تصریح کرد: این دهکده می تواند زمینه جذب گردشگران خارجی و داخلی را با ماندگاری بیشتر فراهم کند وهمچنین بستر لازم برای سرمایه گذاری های بزرگ گردشگری را ایجاد کند.

وی در بخش دیگر سخنانش از خلع ید سرمایه گذار آب درمانی ساری سو خبر داد و افزود:ساری سو از دیر باز مورد توجه مردم منطقه بوده اما سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی آبدرمانی مدرن را داشته اند، توانایی انجام آن را نداشته و به زودی خلع ید شده و مجموعه به سرمایه گذاران دارای صلاحیت و اهلیت واگذار می شود.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به بازار بزرگ شهریار در سرعین گفت: این بازار توسط بخش خصوصی با مشارکت شهرداری سرعین در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با ۲۲۰ واحد تجاری و ۹۹ واحد مسکونی احداث شده است و مشکلات این مجموعه نیز بررسی و حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه در دهه فجر امسال افتتاح می شود افزود: مجموعه شهریار سرعین برای شهرداری این شهر، درآمدزایی پایدار و مناسبی ایجاد می کند که نیازمند نگاه ویژه است.

استاندار اردبیل به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و مسوولان محلی صبح امروز از بازار بزرگ شهریار، ساری سو و دهکده توریستی سولان شهر سرعین بازدید و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفت.

انتهای پیام

 

نظر شما