معاون پارلمانی رئیس جمهور :

سرمایه‌گذاران ایرانی باید در بازار سوریه حضور داشته باشند

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۳:۵۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۸۰۵۲
سرمایه‌گذاران ایرانی باید در بازار سوریه حضور داشته باشند
معاون پارلمانی رئیس جمهور مطرح کرد با اشاره به کمک‌های ایران به سوریه برای مبارزه با داعش، گفت: الان نیز سرمایه‌گذاران ایرانی و بخش خصوصی اقتصاد ایران باید در بازار سوریه حضور داشته باشند، نه اینکه ترکیه که با سوریه تنش داشت، وارد بازار این کشور شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید محمد حسینی، در اجلاسیه سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیج درخت طیبه‌ای است که دائما در حال رشد و پویایی است.

وی با بیان اینکه امام(ره) با الهام از آموزه‌های الهی مفهوم بسیج را مطرح کردند، عنوان کرد: انسان برای انجام کارهای بزرگ، باید از نظر روحی قوی باشد و دچار ضعف و تردید نشود. با یاس و ناامیدی نمی‌توان کاری را به پیش برد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب برخی می‌گفتند نمی‌توان با رژیم شاه که تمام دنیا از آن حمایت می‌کند، مبارزه کرد. اما امام اعتقاد دیگری داشتند و به یاری خدا باور داشتند.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر یک دولت بسیجی روی کار آمده است. اعضاء هیأت دولت باید تمام وقت در خدمت مردم باشند و فقط به دنبال مصالح جامعه باشند. در حال حاضر تمام کشور با مشکل اشتغال رو به رو است. اگر ما بتوانیم مهارتی به افراد جامعه یاد بدهیم تا خودشان بتوانند به دنبال فرصت‌های شغلی بروند، کار بزرگی انجام خواهد شد و مشکل اشتغال حل خواهد شد. لذا مهارت‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور و رسیدن به اهداف باید همه کمک کنند، گفت: هر فردی اگر ایده یا طرحی دارد، ارائه دهد. در این دولت برای شنیدن نظرات متخصصین گوش شنوا وجود دارد. ما مرتبا صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف را نزد رئیس جمهور می‌آوریم و آن‌ها صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: دیگر نمی‌توان در مورد بیانیه گام دوم انقلاب فقط حرف زد، بلکه باید اقدامات عملی در مورد آن انجام شود.

حسینی با بیان اینکه سرعت رشد علمی ما چند برابر میانگین جهانی است، ادامه داد: بنابراین ما می‌توانیم از نظر سطح علمی، فاصله خودمان با جهان را کم کنیم. پیش از انقلاب ما از نظر علمی عقب بودیم و حالا باید با شتابی مضاعف، سطح علمی خود را ارتقا دهیم. اکنون ما در بسیاری از حوزه‌ها مانند نانو حرفی برای گفتن داریم.

وی افزود: امروزه ما در ساخت پهپاد، جزوه پنج کشور اول دنیا هستیم. همچنین در ساخت موشک و رادار نیز ما پیشرفت بسیاری داشتیم، در حالی‌که در زمان جنگ تمام ملزومات ما وارداتی بود و در داخل تولیدات چندانی نداشتیم. صنعت ما نیز بیشتر مونتاژ بود و بومی نبود. اما در حال حاضر ما می‌بینیم که کارهای بزرگی توسط متخصصین ما انجام شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به واکسیناسیون گسترده در سه ماه اخیر، اضافه کرد: تا پیش از انجام این واکسیناسیون ما با شیوع گسترده کرونا در کشور مواجه بودیم، اما این دولت نشان داد می‌توان بدون تسلیم شدن در برابر خواسته‌های غرب، واکسن را برای مردم تامین کرد.

حسینی بیان کرد: اگر طبق فرمایش رهبری، ما در سیاست خارجی خود نگاه به شرق داشته باشیم و با حفط استقلال خودمان با کشورها در تعامل باشیم، بسیاری از کارها را می‌توان انجام داد. بیش از ۱۵، ۱۶ سال از عضویت دائم ما در سازمان شانگهای جلوگیری می‌شد و کشورهای عضو این سازمان به ما می‌گفتند دولتمردان شما به غرب تمایل دارند و قصد جدی برای کار کردن با ما ندارید. اما وقتی دیدند دولت جدید با صداقت کار می‌کند، بلافاصله با ما همکاری کردند و درخواست عضویت ما را پذیرفتند.

وی ادامه داد: همچنین همسایگان ما تا پیش از این مورد کم‌توجهی قرار داشتند، اما اکنون توسعه روابط با همسایگان در دستور کار دولت قرار گرفته است و در سفر اخیر رئیس جمهور به ترکمنستان، خط ترانزیت گاز تحقق یافت و این امر آثار مثبت فراوانی را به همراه خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین دشمنان ما به دنبال ایجاد تنش‌هایی در منطقه در ارتباط با جمهوری آذربایجان بودند، اما سیاست‌های دولت مبنی بر تعامل با همسایگان، این مشکلات را حل کرد.

حسینی با اشاره به کمک‌های ایران به سوریه برای مبارزه با داعش، گفت: الان نیز سرمایه‌گذاران ایرانی و بخش خصوصی اقتصاد ایران باید در بازار سوریه حضور داشته باشند، نه اینکه ترکیه که با سوریه تنش داشت، وارد بازار این کشور شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور، اظهار کرد: دولت به منظور رفع مشکل آب استان‌های کشور، شورای عالی آب را راه‌اندازی کرده است. همچنین باید توجه داشت که دولت در همین مدت کوتاه اقدامات خوبی انجام داده است اما شاید ضعف‌هایی در اطلاع‌رسانی در خصوص این اقدامات وجود داشته باشد، لذا شورای اطلاع‌رسانی دولت شکل گرفت تا فعالیت‌ها به اطلاع مردم برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به لزوم شناسایی الویت‌های مهم دولت در هنگام تنظیم بودجه، عنوان کرد: تنظیم و تصویب بودجه بدون کسری از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اگر بودجه با کسری بسته شود، بعدا مشکلاتی نظیر خلق پول به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز