تندباد گرم و برف و سرما در راه اردبیل

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۹:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۸۲۴۹
تندباد گرم و برف و سرما در راه اردبیل
تا عصر جمعه اغلب مناطق استان اردبیل شاهد دگرگونی‌های جوی مانند وقوع تندباد و سپس برف و سرما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، با وزش تندباد نسبتا شدید تا اواخر چهارشنبه دمای هوا در استان اردبیل بطور کم سابقه و محسوسی افزایش یافته و ساکنان منطقه بطور موقت هوای تابستانی را در اوج پاییز تجربه خواهند کرد.
این افزایش دما موقتی خواهد بود و از نخستین ساعات پنجشنبه با نفوذ زبانه جبهه سرد روند کاهش چشمگیر دما آغاز خواهد شد بطوریکه بارش برف نقاط سردسیر و باران جلگه مغان را در بر میگیرد که اوج آن برای عصر پنجشنبه تا اوایل جمعه پیش بینی میشود.
جمعه بارش برف بر مناطق جنوبی استان اردبیل تمرکز مییابد و از اواخر وقت با صافی نسبی آسمان هوای سرد و یخبندان بر پهنه گسترد‌های از استان اردبیل حاکم میشود.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به هشدار هواشناسی مبنی بر در پیش بودن تندباد و نیز برف و سرما و احتمال اختلال در تردد‌های جاد‌های و شهری، بسته شدن راه‌های روستایی، لغو پرواز‌ها به فرودگاه اردبیل و خسارت به درختان و سازه‌ها براثر توفان خواستار رعایت موارد احتیاط و ایمنی از سوی ساکنان این استان شد.
فرهاد عبدالعلیپور گفت: بازبینی استحکام سازه‌های شهری، احتیاط هنگام رانندگی در جاده‌های مه آلود و برفی، بازبینی دمای مکان‌های حساس به سرما، پرهیز از هرگونه کوهنوردی و بیابان نوردی و نیز استقرار در حواشی رودخانه‌ها و مسیلها، خودداری از ایستادن و یا تردد از مقابل ساختمان‌های نیمه کاره، برداشتن اجسام سبک از پشت بام‌ها و ایوان‌ها به منظور پیشگیری از احتمال پرتاب به واسطه تندباد و صرفه جویی در مصرف انرژی و به ویژه گاز شهری ازجمله این موارد هستند.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد، برخلاف سال‌های معمول از ابتدای فصل سرما تاکنون این منطقه از بارش برف موثر محروم مانده و این موضوع ساکنان منطقه و به خصوص روستاییان را از خشکسالی نگران کرده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز