لزوم آشنایی بیشتر شهروندان با حقوق مربوط به همسایه‌داری

۱۴۰۰/۰۹/۱۱ - ۰۹:۴۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۸۷۹۶
لزوم آشنایی بیشتر شهروندان با حقوق مربوط به همسایه‌داری
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» در این شهر گفت: اجرای این طرح باعث جلوگیری از مشکلات مختلف در حوزه های شهری می شود و به واسطه آن شهروندان می‌توانند با حقوق خود نسبت به همسایه داری آشنایی لازم را حاصل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری طرح«هم‌سایگی ایمن»، موسی الرضا حاجی‌بگلو درباره اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» در مجتمع‌های مسکونی و تجاری سطح مشهد اظهار کرد: طرح بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و همسایه داری در حال برگزاری بوده و آشنایی شهروندان با حقوق خود نسبت به همسایه و همسایه داری به ویژه در زندگی آپارتمان نشینی، فعالیت پسندیده‌ای است.

وی تصریح کرد: اگر شهروندان بتوانند این مسائل فرهنگی را در زندگی روزمره خود رعایت کنند، بسیاری از مشکلات در حوزه همسایه مداری اتفاق نخواهد افتاد یا در صورت بروز این حوادث خیلی راحت رفع خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این طرح که با همکاری سازمان فرهنگی و سازمان آتش نشانی در حال برگزاری است طرح بسیار خوبی در حوزه همسایه مداری به حساب می آید و امیدوارم به صورت گسترده و چشمگیر در سطح شهر اجرا شود.

حاجی بگلو همچنین درباره ایمنی ساختمان‌های شهری، بیان کرد: در سطح شهر مشهد ساختمان‌های بسیار مرتفعی داریم که ایمنی لازم را ندارند و ما نردبانی جهت امدادرسانی این ساختمان‌ها در اختیار نداریم؛ وقتی امکانات اولیه ایمنی را در اختیار نداریم نباید مجوز ساخت به این ساختمان‌ها در این ارتفاع داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مدیریت شهری باید بازنگری در مورد صدور پروانه‌ها به ویژه در خصوص ایمنی این ساختمان‌ها و علی الخصوص در مورد استحکام ساختمان، پله فرار و سایر مواردی که به ایمنی ساختمان‌ها کمک می‌کند داشته باشد.

طرح «هم‌سایگی ایمن»، کارویژه‌ای با رویکرد همسایه مداری و توجه به مسائل ایمنی ساختمان های بزرگ شهر بوده که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجراست.انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز