آیت الله لائینی : شهدای ما برای رسیدن به درجات الهی از جان خود گذشتند

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۱۲:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۹۴۱۹
آیت الله لائینی : شهدای ما برای رسیدن به درجات الهی از جان خود گذشتند
در آستانه سالروز شهادت سردار خاکی پوش نسل خاکریز، حاج علی ییلاقی، همرزمان و دوستان این شهید گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج علی ییلاقی و با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه، شریعتی نماینده شرق مازندران در مجلس، محمدی دبیرستاد امر به معروف استان و مسئولان منطقه، حلقه همرزمان، دوستان و علاقه مندان شهید در بیت سردار شهید حاج علی ییلاقی برگزار شد. 

آیت الله محمدی لائینی در این مراسم با اشاره به انواع مرگ ها که به سراغ انسان ها می آید، مرگ برای دفاع از کشور و مردم  را مورد اشاره قرار داد و گفت : میرزاکوچک خان برای جلوگیری از اشغال شمال کشور توسط اجنبی، ایستادگی کرد و جنگید تا در نهایت به شهادت رسید، و اینگونه مرگ ها در همه جوامع و فرهنگ ها ارزشمند و قابل احترام است و برای آن کشته شده، یابود می گیرند، تندیس می سازند و یاد آن فرد را گرامی می‌دارند. 

وی افزود؛ در جوامعی که حتی به آخرت و دنیای باقی اعتقادی ندارند و ماتریالیستی فکر می‌کنند، اینگونه سنجیده می شود که این فرد به ما چه داده؟ امنیت داد؟ آسایش داد؟ و یا با دشمنان ما جنگید و نوامیس ما را حفظ کرد؟ اگر اینها نبودند چه اتفاقی می افتاد؟. در جوامع مادی، به اینگونه افراد با نگاه مادی مانند ساخت تندیس، بنای یادبود و... ادای دین می کنند.

نماینده ولی فقیه در بیت سردار شهید حاج علی ییلاقی و در جمع همرزمان این شهید بیان داشت؛ تفاوت مرگ اینگونه در جامعه اسلامی اینست که ، ما به آنچه که شهید بدست می آورد در کنار آنچه که شهید به ما داده است هم فکر می‌کنیم. 

آیت الله محمدی لائینی گفت : آنچه که یک جوان را عاشق و شیفته شهادت می‌کند، عندربهم یرزقون است و آنچه که در معامله با خدا بدست خواهد آورد.

وی با اشاره به اشتیاق شهدای ما برای رسیدن به وعده الهی بیان داشت؛ در نامه آخر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به دخترش نوشت، عشق به شهادت به خوبی نشان داده شد و آن  بدلیل آن چیزی است که بعد از شهادت بدست خواهد آورد. 

امام جمعه مرکز استان تاکید کرد؛ کشته شدگان جوامع مادی، با این هدف که نامشان و تندیس شان به یادگار خواهد ماند و از آنان بنام قهرمان ملی یاد می شود این مسیر را انتخاب می کنند، درحالیکه از وصیت شهدای مان پیداست که به دستاوردهای دنیایی توجهی ندارند و معامله شان با خداست و برای بدست آوردن آن مقام و جایگاهی که خدا وعده داده است از جان خود گذشتند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز