کردستان میزبان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۹:۵۷:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۹۸۲۲
کردستان میزبان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت
سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در35 رشته برگزار می‌شود که کردستان در رشته توسعه نرم افزار موبایل میزبان این مسابقات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نشست خبری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل  با بیان اینکه این مسابقات دو سال یکبار در سطح جهان برگزار می‌شود اظهار کرد: برگزیدگان شهرستان در سطح استانی، برگزدیدگان استانی در سطح ملی و برگزیدگان ملی در سطح جهان حضور پبدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کردستان برای اولین بار میزبان مسابقات ملی مهارت در سطح کشور انتخاب شده افزود: سنوات گذشته این مسابقات به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شد، اما امسال نوزدهمین دوره مسابقات ملی به صورت غیرمتمرکز و غیرهمزمان برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه مسابقات امسال به صورت مشارکتی برگزار می‌شود تا افراد مهارت دیده به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات به صورت مشارکتی پیوند بین دانش و مهارت است تا دیگر دانشجوی فارغ التحصیل علاوه بر فارغ التحصیلی در زمینه دانش در حوزه‌های مهارت آموزی نیز مهارت های لازم را فراگرفته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برای اولین بار در ایران در رشته توسعه نرم افزار موبایل برگزار می‌شود که امسال با همکاری دانشگاه ازاد اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ گفتمان مهارت آموزی باید در جامعه ترویج یابد، گفت: رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آموزش‌های هیبریدی است که ترکیبی از  مهارت‌های علمی سخت و نرم است که افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

احمدی افزود: نیاز سنجی بر اساس ظرفیت‌های محلی و پتانسیل‌های موجود از دیگر وظایق فنی و حرفه‌ای است تا بتواند آموزش‌های خود را منطبق بر نیلزهای جامعه به مهارت آموزان ارائه دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان یادآور شد:اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در حوزه آموزش‌های مهارتی به سربازان، زندانیان،افراد ساکن در روستا و سکونت‌های غیر رسمی نیز در حال فعالیت است.

احمدی به نقش و تاثیر مهارت آموزی به گروه‌های خاص اشاره کرد و افزود: بازگشت به زندان افرادی که در زندان مهارت خاصی آموزش دیده‌اند برابر صفر است که این نشان از اهمیت مهارت اموزی و ایجاد اشتغال در جامعه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در35 رشته برگزار می‌شود افزود:هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی نخبگان مهارتی و ارتباط آنان با بازار کار است که این خود به معنی استغال بیشتر در سطح استان و کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اینکه این مهارت اموزان با آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز جهان آشنا می‌شوند بیان کرد: با اینکار مهارت آموختگانی که وارد بازار کار می‌شوند جهت ادامه فعالیت خود از آخرین دستاوردهای علمی دنیا بهره می‌گیرند و این تکنولوژی‌ها به راحتی وازرد بازار کار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات 267 نفر شرکت دارند افزود:52 نفر از سطح شهرستانی به مرحله استانی و 14 نفر نیز از مرحله استانی به سطح ملی راه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز