تمامی مشهدی‌ها خادم الرضا(ع) هستند؛

واکنش به صحبت‌های شهاب مرادی در صحن علنی شورای شهر مشهد

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۶:۴۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۰۱۱۲
واکنش به صحبت‌های شهاب مرادی در صحن علنی شورای شهر مشهد
روز گذشته بود که کلیپی در فضای مجازی منتشر شد و احساسات مشهدی‌ها را جریحه‌دار کرد.در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سوم سیما، حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان میهمان برنامه با گفته‌هایی توام با خنده، مرگ را شیرین‌تر از همکاری با برخی مشهدی‌ها دانست و لیوان آبی را پس از این گفته با حلاوت نوشید.

خنده شهاب مرادی با خنده مجریان این برنامه همراه می‌شود و این مردم خطه خورشید هستند که چشمان خود را به صفحه تلویزیون دوخته و در شک شنیدن این جملات از واعظ و سخنور محبوبشان هستند.

مدت زمان این تمسخر شاید به کمتر از یک دقیقه برسد ولی مردم مشهد از روز گذشته غرق در افکاری هستند که چه هیزم تری به شهاب مرادی فروخته‌اند که مستحق این تمسخر و حقارت‌اند.

در میان تمامی واکنش‌های توام با ناراحتی، درد، بغض و کینه مردم نسبت به این کلیپ، این سوال مطرح می‌شود که آقای شهاب مرادی آیا باز هم دلتان برای حرم امام رضا(ع) تنگ می‌شود؟ آیا دلتان می‌خواهد بازهم همان مشهدی‌هایی که مرگ را از همکاری با آن‌ها شیرین‌تر می‌دیدید، برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در حرم رضوی دعوتتان کنند؟

طبق عادت ما مشهدی‌ها، هرکسی در این خطه از خورشید کاری را برای هم نوع خود انجام دهد و یا گره از مشکل کسی باز کند، خادم حضرت رضا(ع) خوانده می‌شود؛ شما خادمان را نشانه گرفتید، این خادم گاه در لباس نقاره زنی است که طلوع و غروب خورشید را صلا می‌زند و گاه در لباس تاکسیران و رفتگر است.

اینجا سرزمین مهربانی‌هاست، آنتن زنده برنامه تلویزیونی جایی برای تسویه حساب‌های شخصی شما نیست؛ اینجا سرزمین افرادی است که شاخص‌ترین چهره‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و هنری را پرورش داده که نسبت بدان عرق و تعصب دارند.

شامگاه گذشته مجید طهوریان عسکری، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان نماینده مردم این شهر در توئیتر نوشت: «توهین و سخره گرفتن مشهدی‌ها توسط شهاب مرادی نهایت بی ادبی ایشون می‌تونه باشه. باید از ایشون پرسید، اگر برای قلم انسان‌ها توی قبر، پاسخ باید داد، برای توهین و تمسخر پاسخ لازم نیست؟ آقای مرادی، یادت رفته رهبر انقلاب، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه و بیش از 17 هزار شهید از مشهد‌اند؟»

وی در توئیت دیگری نوشت: « اگر از توهین شهاب مرادی به مشهدی‌ها بگذریم، آقای رئیس محترم صدا و سیما، لطفا با مجری بی ادب‌تان که در برابر توهین‌های جناب مرادی به مشهدی‌ها، از ته دل می‌خندید و هیچ اعتراضی ندارد، برخورد کنید!».

با افزایش انتقاد‌ها، این فرد با اعلام اینکه از سخنان وی سوء برداشته شده، عذر خواهی کرد ولی این سوال مطرح می‌شود که با خون به جوش آمده مشهدی‌ها و رگ غیرت برآمده آن‌ها چگونه می‌توان سوء برداشت را ترجمه کرد!

همچنین صبح امروز این عضو در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد: در برنامه تلویزیونی شبکه سوم سیما نکته‌ای خطاب به همشهریان مشهدی گفته شد توقع ما از مجموعه صدا و سیما این است که موراد را رعایت کرده و جلوی بیان این چنین سخنانی در صدا و سیما گرفته شود؛ هرچند فرد عذرخواهی کرد ولی توقع ما در این حوزه بیشتر از این‌هاست.

آقای مرادی مشهدی‌های همان‌هایی هستند مهریه خود را به همسرانشان بخشیدند تا تنها بتوانند پیکر مطهر حضرت رضا(ع) را تشییع کنند، اگر دلتان از جای دیگر پر است، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) را نشانه نگیرید.

انتهای پیام/

 

نظر شما