۸ غرفه عرضه مستقیم کالا در ایلام راه اندازی می شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۸:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۰۶۸۲
۸ غرفه عرضه مستقیم کالا در ایلام راه اندازی می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه با تحولاتی که در حوزه نظارت بر بازار صورت گرفته انتظار می رود که تورم در استان کنترل شود،گفت:هشت غرفه عرضه مستقیم کالا بزودی در نقاط مختلف ایلام دایر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، جهانگیر رستم زاد در نشست ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه برنامه جدید دولت در تعدیل قیمت ها و نظارت بر بازار طرحی اثرگذار و موثر است،افزود: با تحولاتی که در حوزه نظارت بر بازار صورت گرفته و مسئولیت نظارت بر بازار به عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است، امیدواریم تورم در استان کنترل شود.

وی اظهار داشت: ایجاد قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی، توزیع اقلام اساسی از طریق اینترنتی درب منازل، استفاده از پتانسیل بسیج اصناف برای نظارت بر بازار و اعلام قیمت ها در ستاد تنظیم بازار از مهمترین اهرم های اجرایی این طرح در دولت سیزدهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: شهرداری با تصویب ستاد تنظیم بازار استان ملزم به ایجاد 2 غرفه عرضه مستقیم میوه با 25 درصد زیر قیمت بازار شد که خوشبختانه در این مدت کوتاه شاهد آثار مثبت آن بر بازار و تعدیل قیمت ها هستیم.

رستمزاد خاطرنشان کرد: با توجه به بازخورد مثبت ایجاد این غرفه ها به زودی هشت غرفه دیگر در سایر مناطق شهر ایلام ایجاد و همچنین غرفه مرغ و ماهی و گوشت نیز بزودی در راستای تنظیم بازار وکاهش قیمت ها دایر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: هرچند ایلام از نظر تورم اولین استان کشور است و مسائل زیرساختی و حمل و نقل بر این موضوع تاثیرگذار است، اما با این تغییر و تحول که به تازگی از سوی دولت انجام گرفته و قرار است جهاد کشاورزی توزیع کننده و ناظر باشد، انتظار می رود که  قیمت ها در استان نیز تعدیل پیدا کند.

رستمزاد از سازمان صمت، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی استان خواست تا راه اندازی کامل سامانه ها همچنان پای کار باشند،افزود:بسیج اصناف پتانسیلی بود که اکنون قانونی پای کار آمده و می تواند با نظارت بر بازار همیار بازرسان و دستگاه های نظارتی باشد و اتحادیه ها باید به کمک مسئولان برای نظارت ها و تعدیل قیمت ها بیایند.

وی همچنین از جهاد کشاورزی استان خواست تا در راستای توزیع کالاهای اساسی به صورت الکترونیکی و تحویل درب منزل و رصد کالاها از تولید تا مصرف با استارت تاپ ها و نرم افزارها و پارک علم و فناوری استان وارد مذاکره شود تا هم برای این جوانان اشتغال جدید ایجاد شود و هم با کمک فناوری جدید نظارت و کنترل قیمت ها در بازار تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: سازمان های صنعت و جهاد کشاورزی از علم روز باید برای کنترل بازار و رصد و نظارت قیمت ها استفاده کنند.

رستمزاد همچنین خواستار افزایش نظارت مستمر بر نانوایی و جلوگیری از عرضه آرد خارج از شبکه آنها شد و خاطرنشان کرد: باید با ریاست فرمانداران در شهرستان ها وضعیت آرد نانوایی ها و میزان سهمیه آنها بررسی و نانوایی های که مازاد سهمیه دارند، کسر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز