دستگیری هکر اینستاگرامی با ۳ میلیاردی کلاهبرداری در آمل

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۳:۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۰۹۳۷
دستگیری هکر اینستاگرامی با ۳ میلیاردی کلاهبرداری در آمل
سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی آمل از دستگیری 2 هکر حرفه ای که ازشهروندان در اینستاگرام مبلغ تقریبی 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، خبر داد 

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، سرهنگ رضوانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت دو نفر از شهروندان آملی مبنی بر هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده های آنان تحت عنوان نیاز مالی، موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان آمل قرارگرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس با هک نام کاربری اینستاگرام شکات با آی دی های مختلف و با ارسال پیامی مبنی بر درخواست وجه از 12 نفر از این افراد، مبلغ تقریبی 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل ادامه داد: این افراد پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می کردند که با اقدامات فنی پلیس، متهمان شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان در استان البرز دستگیر شدند.

سرهنگ رضوانی تصریح کرد: متهمان با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، ضمن اقرار به بزه انتسابی در اظهارات خود عنوان داشته اند، هک اکانت اینستاگرام و تقاضای وجه از شکات را با همدستی یکی از دوستان خود که هم اکنون در زندان حضور دارد، انجام داده اند.

وی با اشاره اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قضائی مناسب روانه زندان آمل شدند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متمهان،4 دستگاه گوشی تلفن همراه ، 4 عدد سیم کارت و 4 عدد کارت عابر بانک نیزکشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به شیوه و شگرد متهمان در هک اکانت های اینستاگرام افراد هدف و ارسال پیام نیاز مالی به دنبال کنندگان صفحه ها و کلاهبرداری از آنان به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت چنین درخواست هایی در شبکه های اجتماعی، می توان با یک تماس تلفنی با شخص ادمین و گرداننده کانال یا صفحات شخصی از صحت درخواست مطرح شده اطمینان پیدا کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز