۱۵ درصد مشاوره‌های پیش از طلاق در البرز منجر به سازش می‌شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۰۹:۰۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۱۲۳۱
۱۵ درصد مشاوره‌های پیش از طلاق در البرز منجر به سازش می‌شود
رئیس کل دادگستری استان البرزاز ارائه سالانه بیش از 18 هزار مشاوره پیش از طلاق در این استان خبرداد وگفت: 15 درصد این مشاوره ها منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حسین فاضلی هریکندی اظهار کرد: دادگستری البرز در سال 1394 اقدام به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق کرده است که هم اکنون علاوه بر کرج، در سه شهر فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در حال فعالیت است و سالانه به حدود 6 هزار مراجعه کننده خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهند.

وی افزود: این مراکز با فعالیت بیش از 40 مشاور، سالیانه 18هزار جلسه مشاوره برگزار می‌کنند و در حدود 15 درصد موارد منجر به صلح و سازش می‌شود که با توجه به بافت فرهنگی استان دستاورد مهمی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در 8 ماهه نخست امسال، 1460 مراجعه به مراکز مشاوره خانواده انجام شده که درحدود 13 درصد منجر به سازش شده است متذکر شد: دخالت خانواده طرفین، بیکاری و نبود درآمد کافی، عدم آشنایی با مهارت های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان است.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ و نیز سال ۹۹ تاکید کرد: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاههای مسئول در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز