استاندار اردبیل: خانواده، مهم‌ترین کانون آموزش جوانان و نوجوانان است

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۱۶۸۲
استاندار اردبیل: خانواده، مهم‌ترین کانون آموزش جوانان و نوجوانان است
استاندار اردبیل گفت: خانواده، اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن جامعه و کانون آموزش جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: متاسفانه، گرایش به مواد مخدر، برخی خانواده‌ها را در آستانه فروپاشی و اضمحلال قرار داده و لذا ضرورت دارد این موضوع با آسیب‌شناسی بیش‌تر، مورد توجه قرار گیرد.

وی بر تلاش همگانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد تاکید کرد و افزود: پیش‌گیری و آموزش، دو لازمه اصلی برای هر جامعه سالم محسوب می‌شوند و لذا عملی کردن این دو امر مهم باید از خانواده‌ها و مدارس شروع شوند و رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما هم به اطلاع‌رسانی دقیق درباره معضلات مواد مخدر بپردازند.

 استاندار اردبیل خواستار اجرایی شدن مصوبات موجود شد و گفت: لازم است از ظرفیت کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در مقابله با مواد مخدر استفاده شود و در همین راستا طرح جامعی برای پیش‌گیری از توسعه و توزیع مواد مخدر، تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: شناسایی افراد و مکان‌های در معرض آسیب، از جمله جامعه کارگری و جوانان می‌تواند به کنترل وضعیت کمک کند و در این مسیر، جا دارد از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران هم استفاده کنیم.

 این مسوول ادامه داد: طرح‌های مورد نظر برای مبارزه با مواد مخدر، محله محور باشد و دراین طرح‌ها کانون‌های در معرض آسیب، در اولویت قرار گیرند.

عاملی تصریح کرد: با هدف مشخص شدن این که عمده آسیب‌ها چگونه و در کدام مناطق و توسط چه کسانی جامعه را تهدید می‌کنند طرح شناسایی نقاط آلوده، ترویج و اشاعه، به صورت ضربتی اجرا شود.

او ادامه داد: با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دستگاه‌های نظارتی و قضایی، باید مصوبات را  اجرایی کنیم و موضوعاتی نظیر پیشگیری از دسترسی آسان، راه‌های جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر و شناسایی معتادان متجاهر، در طرح جامع مورد بررسی قرار گیرند.

استاندار اردبیل گفت: تا ۱۰ روز آینده، کلیه پیشنهادها جمع‌بندی و در بررسی این که چگونه می‌توان از خانواده‌های در معرض خطر، صیانت کرد از ظرفیت کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، متناسب با شرایط موجود  استفاده شود.

در این جلسه، نماینده نیروی انتظامی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادستان اردبیل در سخنان جداگانه‌ای، پیشنهادها و گزارشی از آخرین وضعیت استان در این زمینه را ارایه کردند

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز