توصیه های غذایی طب سنتی برای داشتن مزاجی متعادل در فصل سرما

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۹:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۱۷۲۲
توصیه های غذایی طب سنتی برای داشتن مزاجی متعادل در فصل سرما
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصرف آبگوشت ، سوپ سبزیجات ، حلیم به منظور حفظ تعادل مزاج در فصل سرما توصیه می شود که می توان با استفاده از این غذاها که مزاج گرم و تر دارند به سمت تعادل مزاج حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید جواد مجتبوی با اشاره به اینکه در فصل سرما، مزاج سرد غلبه دارد بخصوص در فصل پاییز مزاج به سمت سرد و خشکی حرکت می کند از همین رو استفاده از غذاهایی با مزاج گرم و تر پیشنهاد می شود، خاطر نشان کرد:  این در حالی است که در فصل زمستان به دلیل غلبه مزاج سرد و تر ، افراد باید با مصرف غذاهایی با طبع گرم و خشک تعادل مزاج خود را حفظ کنند.

وی افزود: در فصل پاییز به دلیل غلبه شرایط سرد و خشک، احتمال بروز آکنه و اگزمای شدیدتر در افرادی که نسبت به برخی مواد غذایی حساسیت دارند افزایش می یابد  از همین رو در این فصل باید از مصرف غذاهای حساسیت زا پرهیز کرد .

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این فصول سرد سال بهتر است مصرف لبنیات به همراه دارچین مصرف شود؛ علاوه براین مصرف بادام درختی در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد و می تواند در فصل زمستان به عنوان یک ماده مغذی در لیست غذا قرار بگیرد.

دکتر مجتبوی با بیان اینکه خواب کافی و مناسب و  نداشتن استرس بیجا نیز در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن موثر است، گفت: پوشیدن لباس های گرم و استفاده از بخور گرم نیز توصیه می شود تا بدن به سمت تعادل مزاج حرکت کند. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز