بودجه کشور باید استانی اختصاص یابد

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۹:۳۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۱۷۲۶
بودجه کشور باید استانی اختصاص یابد
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت:بودجه کل کشور باید به صورت استانی تقسیم شود زیرا در این صورت ظرفیت استان مورد توجه قرار می‌گیرد. در صورت انجام این طرح استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم می‌گیرند که هزینه این بودجه بنابر ظرفیت‌های موجود در استان در کدام مکان‌ها بازدهی بیشتری دارد. در حال حاضر تهران برای جاده ای که 200 میلیارد هزینه دارد تنها 10 میلیارد اختصاص می‌دهد و وقتی که زیرساخت‌ها ایجاد شد سال بعد به دلیل تامین نشدن هزینه ها مجدد زیرساخت از بین رفته و 10 میلیارد دیگر اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در بازید از نمایشگاه دام، طیور و آبزیان که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است؛ در خصوص توزیع بودجه در سطح استان‌ها اظهار کرد: آن‌چه که در مجلس انجام می‌دهیم اصل بودجه است اما تقسیم بودجه بر عهده دولت است و باید برنامه بودجه را در سطح استان‌ها تقسیم کند.

نماینده کاشمر با اشاره به برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: همیشه وجه مشترکی در نمایشگاه‌ها وجود دارد و آن ظرفیت بالای ایران است. اما متاسفانه این ظرفیت همواره هدر رفته و ما مجبور به ادامه کار با حداقل ظرفیت هستیم. به نظر من مجموعه‌های دانش‌بنیان در کشور این ظرفیت را دارند که صادرات کل کشور را به دست گرفته و واردات را متوقف کنند. هر چه از این نمایشگاه بگذرد باعث می‌شود دامداران و صنعتگران ما و کسانیکه در حوزه تولید فعالیت می‌کنند با دستگاه‌های جدید، نگاه جدید و شرکت‌ها و امکانات موجود بیشتر و بهتر آشنا شوند و در نهایت هزینه تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده و به تولیدشان آن‌ها افزوده شود.

نیک‌بین در خصوص ظرفیت استان در تولید خوراک دام و نهاده‌های دامی تصریح کرد: در خراسان رضوی ظرفیت کافی برای تولید و تامین خوراک دام و نهاده‌های دامی را داریم به شرطی که مسئولین دولتی مانع آن‌ها نشوند. تولیدکنندگان استانی توان واردات نهاده دامی با قیمتی مناسب و رساندن به دست مشتری را دارند. دولت باید موانع تولید و واردات را برای آن‌ها بر طرف کنند.

وی درباره حذف ارز 4200 تومانی خاطر نشان کرد: بنده در مجلس نیز رای به حذف ارز دولتی دادم. معتقدم این ارز به دست تولیدکننده نمی‌رسد و با این ارز فقط دلالان سود می‌برند. لذا هم اکنون نیز نهاده‌ها با ارز آزاد به دست مردم می‌رسد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در گستره ۱۵ هزارمترمربع با حضور ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی تا ۱۹ آذرماه جاری پذیرای علاقمندان است. انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز