پیگیری مجدانه برای ایجاد باغ ایرانی در «باغ‌خونی»

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۳:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۱۸۴۵
پیگیری مجدانه برای ایجاد باغ ایرانی در «باغ‌خونی»
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: باغ‌خونی، مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند بوده و مدیریت شهری درحال انجام مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و ... است تا آن را به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از مجموعه تاریخی «باغ‌خونی» در خیابان عنصری بازدید کردند.

مهدی ناصحی در حاشیه این بازدید، از باغ‌خونی به عنوان مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند یاد کرد که از شرایط بسیار ویژه‌ای برخوردار است و گفت: این بناء که متشکل از ساختمان‌های مختلف است، در دل شهر و هسته مرکزی مشهدمقدس قرار گرفته و امیدواریم بتوان در هماهنگی با دستگاه‌‎های مربوطه که مدعی مالکیت آن هستند، شرایطی را فراهم آورد که در قالب یک باغ ایرانی و عمارتی زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باغ‌خونی از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در کنار این باغ، منازل قدیمی وجود دارد که هرکدام از این بناها یک ظرفیت‌ و جذابیت شهری محسوب می‌شود؛ با خریداری و ملحق شدن آنها به مجموعه باغ‌خونی می‌توانند کاربری‌های متنوعی پیدا کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: براساس همین اهمیت، مدیریت شهری در تلاش بوده و مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و ... درحال انجام است تا باغ‌خونی به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود.

ناصحی با بیان اینکه نگاه شورای ششم، احیاء بناهای تاریخی برای استفاده عمومی است، گفت: از هویت و میراث فرهنگی خود در مسیر خدمت به مردم و نشان دادن تمدن غنی و تاریخی مشهد بهره بگیریم.

وی افزود: هر بناء تاریخی که از چنین ویژگی تاریخی برخوردار باشد، مورد توجه ماست و مانع از تهدید و به مخاطره افتادن آن می‌شود.

ناصحی خاطرنشان کرد: منابع شهرداری را باید به نحوی سامان دهیم که بناهای تاریخی را در اختیار فرهنگ و هویت شهر نگه داریم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز