مشاور رئیس جمهور: مصر هستیم هر چهار نقطه را بتوانیم در بحث مناطق آزاد فعال کنیم

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۳:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۱۸۵۶
مشاور رئیس جمهور: مصر هستیم هر چهار نقطه را بتوانیم در بحث مناطق آزاد فعال کنیم
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مصر هستیم در مناطق آزاد هر چهار نقطه تایید شده توسط دولت و مجلس را فعال کنیم.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، سعید محمد گفت: مردم استان اردبیل در بسیاری از نقاط استان دچار محرومیت های زیادی هستند و وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و از طرفی عمده کسب و کار مردم کشاورزی است و تلاش می کنیم با راه اندازی سریع منطقه آزاد وضعیت کسب و کار و معیشت مردم، سرمایه‌گذاری، اشتغال، صادرات محصولات تولیدی استان را ارتقا دهیم.

او تشریح کرد: نقشه منطقه آزاد استان قبلاً توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شده بود و پس از تصویب در صحن علنی مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و علیرغم اینکه دولت و مجلس چهار نقطه را انتخاب کرده بودند مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نقطه را مورد تایید قرار داده است و این موضوع باعث ایجاد برخی دغدغه مندی هایی برای مردم این مناطق شده است.

 سعید محمد ادامه داد: تلاش می کنیم با لحاظ وضعیت معیشتی مردم روی هر چهار نقطه کار کنیم و پیرو مذاکره ای که امروز در حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، نمایندگان مجلس و مسئولین استانی و شهرستان های مربوطه انجام گرفت قرار بر این شد که با همکاری نمایندگان مجلس و تلاش دبیرخانه مناطق آزاد جلسه مجددی در هفته آینده با مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشیم که مجدداً طرح و نقشه تایید شده قبلی توسط دولت و مجلس را مورد بررسی و تایید قرار داده و این موضوع را به جد پیگیری کنیم.

 مشاور رییس جمهور بیان کرد: راهکار دوم برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی منطقه آزاد این است که از یک نقطه مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام با رعایت ضوابطی که مجمع مشخص کرده عملیات آماده سازی زیرساخت ها را انجام دهیم و متعاقب آن با کارشناسی‌های که انجام خواهد گرفت که اقناعی در مجمع ایجاد می‌کنیم سایر نقاط را در زمان بندی های مشخص الحاق خواهیم کرد.

دبیر مناطق ازاد کشور  تاکید کرد: مصر هستیم هر چهار نقطه را بتوانیم در بحث مناطق آزاد تجاری فعال نماییم و این اقدام یا به یک جا و یا به تناوب انجام خواهد گرفت.

 سعید محمد گفت: نتایج مذاکرات انجام گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام طی هفته آینده به سمع و نظر مردم استان اردبیل خواهد رسید. 

 در این جلسه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز گفت: توسعه همه جانبه استان مورد تاکید و هدف نهایی مردم و مسئولان استان است و قطعاً همه مردم استان خیرخواه و دلسوز همدیگر هستند. 

رضا قاسمیان تصریح کرد: باید با پرهیز از هر گونه اختلاف موضوع مناطق آزاد را پیگیر باشیم و با نگاه مثبت و با وفاق و همدلی بیشتر  آنچه که مطلوب و به صلاح استان است را بپذیریم و به جلو ببریم. 

او افزود: پیشرفت و توسعه مناطق مختلف استان در گروی همدلی است و مردم استان با اتحاد و همراهی و همدلی موضوع مناطق آزاد و توسعه یکپارچه مناطق مختلف را پیگیری خواهند کرد. 

در این نشست که در محل دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد نمایندگان، فرمانداران و ائمه جمعه مناطق گرمی، رضی، مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار به بیان محرومیت و نیازمندی‌های مناطق خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز