نشست تخصصی رئیس جمهور با کشاورزان و دامداران لرستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۵:۵۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۲۱۸۳
نشست تخصصی رئیس جمهور با نمایندگان کشاورزان و دامداران استان لرستان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ عصر جمعه در جریان سفر رییس جمهور وهیات دولت به استان لرستان نشست تخصصی آیت الله رییسی  و ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان کشاورزان و دامداران استان لرستان با موضوع بررسی موانع تولید در بخش کشاورزی استان برگزارشد.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این نشست به خبرنگاران، اظهارکرد: لرستان، بهشت گیاهان دارویی است.

او افزود: طرح توسعه گیاهان دارویی در سطح ۸ هزار هکتار از اراضی استان طی چهار سال اجرا می شود که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه اختصاص می یابد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه  لرستان  نمایشگاه دیم است ، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار پیش بینی شده است.

او ادامه داد:  ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آبزی پروری و ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آب و خاک استان در این سفر اختصاص می یابد.

وزیر جهادکشاورزی گفت:  ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها، صنایع تبدیلی و دامپروی صنعتی در استان در این سفر پیش بینی شده است.

ساداتی نژاد لرستان را  قطب کشاورزی و دامپروری کشور عنوان کرد وافزود: ۵ درصد اراضی کشاورزی کشور در لرستان قرار دارد و ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در این استان تولید می شود.

او با بیان اینکه  ۳۲ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است،یادآورشد: لرستان، رتبه اول تولید محصولات شیلاتی در استان های غیرساحلی و رتبه اول تولید حبوبات را در اختیار دارد.

 وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه  ۷ درصد عشایر کشور در این استان هستند، ادامه داد: در این سفر ۵۴ میلیارد تومان برای ایل راه ها و آبرسانی به عشایر پیش بینی شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز