برخی قوانین بالادستی موجب محرومیت طالقان شده است

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۱۰:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۲۳۸۳
برخی قوانین بالادستی موجب محرومیت طالقان شده است
عضو شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه برخی قوانین بالادستی موجب محرومیت طالقان شده است گفت: تلاش می کنیم انعکاس دهنده مشکلات مردم باشیم و با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی استان در جهت مرتفع کردن آنها گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، ایرج بذرگری اظهار کرد: کشور در حال حاضر شاهد فعالیت و روی کار آمدن مجلس و دولتی انقلابی است و این مجموعه تلاش دارند در جهت حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف حرکت کنند.

وی افزود: در شورای اسلامی استان نیز به تاسی از این رویکرد ما نیز تلاش خواهیم کرد گامی موثر در جهت کاهش مشکلات وآلام مردم برداریم و نیازها و کمبودهای محروم ترین مناطق استان را به گوش مسئولان رسانده وبرای حل آنها چاره اندیشی کنیم.

بذرگری شهرستان طالقان را مورد اشاره قرار داد و گفت: به جرات می توان از طالقان به عنوان یکی از محروم ترین مناطق کشور یاد کرد چرا که در بخش های مختلف دچار ضعف های زیرساختی است و برخی قوانین و محدودیت های بالادستی مانع از توسعه آن شده است.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: بخشی از آب شرب تهران توسط طالقان تامین می شود واین درحالی است که به واسطه برخی مصوبات شاهد بروز مشکلات حاد برای مردم هستیم.

وی تصریح کرد: چنانچه این قوانین بازنگری شود و بتوان در برخی موضوعات چون حریم رودخانه و حوزه های آبریز بازتعریف های جدیدی صورت بگیرد می توان شاهد بازگشت دوباره برخی ساکنان به این شهرستان و رونق کسب وکارهای مرتبط بود.

بذرگری با تاکید براینکه مناطق محروم نباید با برخی قوانین همچنان در محرومیت بمانند گفت: از جمله عمده مشکلات مردم در بخش روستایی اجرای طرح هادی است که مشکلات و معضلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

این عضو شورای اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: رفع محدودیت بهره برداری از زمین های مرغوب کشاورزی کنار رودخانه ها، ایجاد شرایط مساعد برای احداث بنا در مناطق مختلف روستایی واختصاص حق آبه برای فعالیت های کشاورزی و باغداری با هدف تبدیل فعالیت های سنتی به توسعه یافته از جمله اقداماتی است که می تواند منجر به ایجاد اشتغال و ارتقاء انگیزه برای بازگشت ساکنان به روستاها شود.

بذرگری بیان کرد: طالقان رامنطقه ای گردشگری می شناسند لذا لازم است زیر ساختها و نیازهای یک منطقه‌ گردشگری نیزفراهم شود و درنهایت درآمدهای پایدار ناشی از آن می تواند منجر به توسعه شهرستان شود.

عضو شورای عالی استان ها در پایان با اشاره به مشکلات عدیده شهرستان طالقان گفت: تسریع در احداث بیمارستان ،گازرسانی به روستاها و تسریع در اجرای پروژه توسعه و بهسازی راه های روستایی و حل موضوعات مرتبط با برق رسانی تا حدی مشکلات ساکنان این شهرستان مستعد البرز را کاهش می دهد و زمینه رضایتمندی مردم را فراهم خواهدکرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز