مهاجرت ۹۳ هزار نفر به البرز در سال گذشته

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۲۴۸۹
مهاجرت ۹۳ هزار نفر به البرز در سال گذشته
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: البرز استانی صنعتی است و این بدان معناست که اشتغال در آن رونق دارد به طوری که در سال گذشته حدود ۹۳ هزار نفر به این استان مهاجرت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد: طبق آمار مهاجرت ها غالبا از طبقه ی فرودست جامعه و جویای کار بوده و علیرغم اینکه با شیوع بیماری کرونا اکثر استان ها در بحث اشتغال دچار مشکلاتی بودند اما استان البرز کمتر با این مشکل مواجه بود.

وی افزود: اما این ویژگی جمعیتی و بحث مهاجرین که عنوان شد مشکلاتی بهمراه دارد که شاید هیچ استان دیگری درگیر این مسئله نبوده باشد به نحوی که در بخش زنان سرپرست خانوار به دلیل داشتن فرهنگ های گوناگون و خرده فرهنگ های مختلف نمی توان این افراد را در غالب تعاونی در کنار هم قرار داد .

حیدری ادامه داد: همچنین در پرداخت تسهیلات بانکی این افراد عموماً به علت بومی نبودن با مشکل ارائه تضامین مواجه می شوند بنابراین این آفت ها هم در این استان قابل مشاهده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه افزود: در بحث کارآفرینی باید گفت بزرگ‌ترین برند ها و شهرک های صنعتی کشور در استان البرز واقع شده و ظرفیت ایجاد اشتغال وجود دارد اما نیاز است با توجه به شرایط اقتصادی جامعه برای کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را مشغول به کار میکنند انگیزه و شرایط بهتری ایجاد شود و حداقل در کلانشهر ها مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۱۵۰ میلیون تومان ارتقاء پیدا کند در غیر اینصورت این اعتبارات بطور کامل جذب نخواهد شد زیرا خیلی سخت میشود کارفرمایی را تشویق و قانع کرد که در قبال جذب مددجو و پرداخت حق و حقوق کامل ودستمزد برابر با قانون کار و بیمه، فقط مبلغ ۵۰ میلیون تسهیلات برای ایشان در نظر گرفته شود.

وی بحث تامین مسکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بحث مسکن علیرغم زحمات بسیاری که کشیده شده ولی نیاز به رعایت عدالت و در نظر گرفتن وضعیت استان ها است .

این مسئول در توضیح بیشتر گفت:  در کلانشهر ها مسکن بزرگ‌ترین دغدغه و هزینه خانواده است و برای تمامی افراد اعمّ از ثروتمند و محروم هزینه مسکن بیشترین سهم از سبد خانوار را به خود اختصاص میدهد بطوریکه پس از کنترل نسبی بیماری کرونا به یقین می‌توان گفت تمام مراجعین بهزیستی البرز نخستین درخواست شان بحث مسکن است.

وی در پایان گفت: نیاز است وضعیت و موقعیت کلانشهر ها در اختصاص بودجه مسکن با توجه به هزینه های سرسام آور در مقایسه با شهرهای کوچک و دور افتاده تا حد زیادی متفاوت باشد و عدالت در این زمینه رعایت شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز