اکران ۵ فیلم کوتاه مشهدی در سینما هویزه

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۴۵۹۷
اکران ۵ فیلم کوتاه مشهدی در سینما هویزه
کارگردان فیلم کوتاه "فندک" گفت: 5 فیلم کوتاه فندک، روح خانه، نه، شب به روز نمی‌نشیند و راه با موضوع اجتماعی، روز پنج شنبه 25 آذر ماه از ساعت 15 الی 17 به صورت خصوصی در سینما هویزه اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رسول مجرد کاهانی در نشست خبری اصحاب رسانه با کارگردانان فیلم کوتاه ساز اظهار کرد: فیلم "راه" به کارگردانی دانوش یزدان پناه، فیلم کوتاه "روح خانه" به کارگردانی حامد پریزاد، اثر" نه(9)" به کارگردانی علی احمدی و فیلم "شب به روز نمی‌نشیند " به کارگردانی فریما اکبری روز پنجشنبه اکران خواهد شد.

وی درباره فیلم کوتاه فندک بیان کرد: این فیلم در ژانر اجتماعی بیشتر به روابط اجتماعی بین جوانان پرداخته و در حیطه دوستی های اجتماعی به گرفتن تصمیم های منطقی توسط جوانان اشاره میکند.

مجرد کاهانی درباره فیلم روح خانه نیز گفت: با محوریت خانواده و اهمیت حضور پدر و مادر به فرزندانی پرداخته که در حضور والدین آنها را نمی‌بینند و بی توجهی می‌کنند اما پس از، از دست دادن آنها تازه به اشتباه خود پی میبرند.

وی در مورد فیلم کوتاه 9 نیز عنوان کرد: این فیلم نیز با موضوع اجتماعی به یک ساعت خاص توجه می‌کند و نشان می‌دهد نباید که زیاد هم روی اعداد خاص حساب باز کرد.

در این نشست خبری دانوش یزدان پناه درباره فیلم کوتاه راه بیان کرد: این فیلم روایت یک فرد از شرایط خانوادگی خودش است که یک فضای عینی و ذهنی در هم تنیده شده را به مخاطب نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تلفیق شرایط ذهنی و عینی در یک فیلم کوتاه به دلیل کم بودن زمان کار دشواری است که در این فیلم انجام شده وتقریبا 80 درصد فیلم درون خودرو ضبط شده است.

فریما اکبری نیز در مورد فیلم شب به روز نمی‌نشیند توضیح داد: این فیلم با محوریت سالمندان و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و سعی دارد، مسیری را ایجاد کند تا سالمندان بی بضاعت فضای بهتری را در جامعه داشته باشند.

مجرد کاهانی نیز در پایان با اشاره به عدم حمایت مسئولین از ساخت فیلم در مشهد ادامه داد: در مشهد علاوه بر نبود امکانات سخت افزاری و مسائل حقوقی، از سوی مسئولین نیز حمایتی صورت نیمی‌گیرد و ما را وادار می‌کند تا مانند هم دوره های خود از این شهر  کوچ کنیم.

 5 فیلم کوتاه ذکر شده روز پنجشنبه 25 آذر ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن شماره 2 سینما هویزه اکران خواهند شد. انتهای پیام

 

نظر شما