آیت‌الله علم الهدی:

حرکت اصلی حضرت فاطمه زهرا (س) جهاد تبیین بود

۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۴:۴۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۵۰۰۸
حرکت اصلی حضرت فاطمه زهرا (س) جهاد تبیین بود
امام جمعه مشهد گفت: باید از سیره سیاسی ائمه (ع) و اهل بیت آنان الگو برداری کنیم و مهمترین الگوبرداری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: باید به نکته‌های مهم سیره سیاسی اهل بیت (ع) توجه کنیم و از آن‌ها در جریان‌های سیاسی امروز جامعه خود الگوبرداری نماییم.

وی ادامه داد: مظلومیت حضرت فاطمه (س) به حوادثی که در خانه ایشان اتفاق افتاد تمام نمی‌شود گرچه از این حادثه ‌هم می‌توانیم الگوبرداری کنیم چرا که حضرت فاطمه (س) با ایستادگی در برابر حمله و تهاجم دشمنان، ایستادگی در برابر دشمنان را به ما می‌آموزد و این امر را می‌توانیم به‌ عنوان یک الگوی سیاسی برای خود قرار دهیم.

امام جمعه مشهد گفت: براساس این آموزه سیاسی باید در برابر دشمن ایستادگی کرد نه این‌که با یک حرکت شیطانی تحریمی کنار برویم و با یک حمله و تهاجم عقب نشینی کنیم. حرکت اصلی‌ حضرت زهرا (ع) جهاد تبیین بود همان جهادی که رهبر معظم انقلاب در پنجم مهرماه امسال فرمان آن را صادر کردند.

وی افزود: جهاد تبیین حضرت فاطمه (س) هم با اشک بود هم با سخن و کلام و ایشان سه خطبه خواندند، خطبه فدکیه، خطبه در شب هفتم رحلت پیامبر (ص) و خطبه سوم در زمانی بود که به خانه ایشان هجوم آوردند و بر اثر برخورد در با پهلویشان روی زمین افتادند و در جمع زنان مدینه این خطبه را گفتند و تمام عوارض شوم انحراف از خط امامت را به مردم گوشزد کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: جهاد تبیین حضرت فاطمه (س) باعث شد تعداد شیعیان که آن زمان به فرموده حضرت امام باقر (ع) بین سه تا هفت نفر بود امروز به بیش‌ از ۴۰۰ میلیون نفر برسد.

وی گفت: در این جهاد همه مکلف و موظف هستند و افرادی که تریبون دارند، قلم دارند،  اهل نوشتن کتاب، مطبوعات و روزنامه هستند یا اهل رسانه و فعال فضای مجازی می‌باشند باید در میدان جهاد تبیین حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: میدان تبیین هم میدانی است که امروز دشمن با همه قدرت و با همه امکانات از آن استفاده می‌کند و به‌ دنبال از بین بردن امت اسلامی است تا از این طریق جهالت و آشوب و فتنه ایجاد کند و زمینه فراهم شود که از خارج به ما حمله کنند و بر همه‌ چیز مسلط شوند.

وی ادامه داد: دشمن در مذاکرات مساله را برمی‌گرداند در حالی‌ که خودش این قرارداد را به‌ هم زده‌ است در رسانه‌ها علیه ما فعالیت‌ می‌کند تا مطلب را به سوی ما برگرداند و جریان را آنگونه که می‌خواهد نشان می‌دهد و در این‌ میان برخی افراد ناآگاه در داخل کشور حرف‌های آن‌ها را بازگو می‌کنند و فکر می‌کنند باید با دولت کنونی مبارزه کنند و با این نظام بجنگند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مسوولان قضایی و اجرایی کشور ما باید بدانند افرادی که بازگوکننده حرف‌های دشمن در مطبوعات داخلی، رسانه ها و فضای مجازی هستند، ستون پنجم دشمن می‌باشند که باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد تبیین داده‌اند و اگر در مقابل جهاد تبیین یک جریان، روزنامه یا یک رسانه و فضای مجازی شروع به مقابله کرده و حرف دشمن را تبیین کند، دشمن و عامل نفوذی دشمن است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نباید به اسم آزادی بیان هر چه را که می‌خواهند بنویسند ما آزادی بیان برای آزادی دشمن نداریم، آزادی بیان آزادی عداوت و دشمنی نیست.

وی همچنین گفت: قرآن در باره کافران معاند می‌فرماید به‌ هیچ‌ وجه نمی‌توان با این افراد سازش کرد و کسی که با کفار معاند که با مسلمانان دشمنی آشکار دارد همکاری و مسالمت داشته باشد، کار او ظلم است لذا نباید رفتار ما با کفار معاند دوستانه باشد و نباید با آن‌ها عهدنامه و قرارداد ببندیم و به آنها اعتماد کنیم. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز